כל מה שאתם חייבים לדעת על רשלנות רפואית וסרטן העור

בעבר, עור לבן וצחור יוחס לבנות אצולה אשר הצליחו להגן על עורן מפני השמש הקופחת ולהימנע משיזוף. לימים, הפך דווקא העור הכהה לסמל סטטוס נחשק המלמד על זמן פנוי שמאפשר להשתזף בשמש. העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, המעטפת של הגוף שמספרת לעולם על האדם שבפנים. על הגיל שלו ועל מצב בריאותו.  

במאמר זה נצא מעורנו על מנת לספק מידע מתאים אודות רשלנות רפואית וסרטן העור. מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי או משפטי, אלא מבקש לתת מידע ראשוני לקורא. אם אתם חושבים שאולי היתה רשלנות רפואית הקשורה באבחון ובטיפול בסרטן העור בעניינכם, מומלץ שתקראו את המאמר בעיון ותפנו לקבלת חוות דעת פרטנית.

 

מהו סרטן העור

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם. יש לו תפקידי הגנה רבים כגון ויסות טמפרטורת הגוף, אגירת שומן, הגנה מפני פעילות בלתי מבוקרת, יצירת ויטמין די, סילוק פסולת באמצעות זיעה. סרטן הוא מצב שבו תאים בגוף מתרבים באופן בלתי מבוקר ויוצאים משליטה. אותה התרבות לא מבוקרת, הגידול, עשוי להיות שפיר או ממאיר. בסרטן העור, תאים בעור מתרבים ומתפתחים בצורה לא מבוקרת.

סרטן העור ידוע כאחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעולם. מדי שנה מאובחנים בישראל כ – 10,000 חולים חדשים בסרטן עור שאינו מסוג מלנומה.  סרטן העור הוא שם כולל לסוגים שונים של גידולים בעור. הוא מתחלק באופן כללי לשלוש קבוצות:

  1. סרטן עור של תאי הבסיס (הסוג הנפוץ ביותר)
  2. סרטן עור של תאי קשקש
  3. מלנומה (על כך בהרחבה בפרק נפרד באתר זה)

 

קיימים גידולים נוספים המוגדרים כסרטן העור:

  1. קרצינומה של תאי מרקל
  2. לימפומה של העור
  3. קפושי סרקומה
  4. סרקומה

עוד חשוב לציין כי ישנם נגעים בעור המתחילים בצורה שפירה והופכים להיות לגידולים ממאירים.

  1. קרטוזיס אקטיני
  2. מחלת בואן

במאמר זה לא נסביר את ההיבטים הרפואיים של נגעים אלו אולם בשל ההתפתחות שלהם חשוב להיות במעקב אחריהם. כמו כן, איננו מפרטים על המשמעויות של הגידולים האחרים. שמותיהם צוינו כדי שתוכלו לזהות את המקרה שלכם.

 

גורמי סיכון לסרטן העור

חשוב להכיר את גורמי הסיכון לסרטן העור, בראש ובראשונה על מנת להימנע מלהגדיל את הסיכון לחלות במחלה. אבל בענייננו, ככל שהמטופל משתייך לקבוצת הסיכון לחלות בסרטן העור, והצוות הרפואי לא איבחן את הסרטן בזמן – עשויות להיות לכך השלכות משמעותיות לקביעת רשלנות רפואית.

גורמי הסיכון הם:

  1. חשיפה מוגברת לשמש
  2. חשיפה מוגברת לכימיקלים
  3. טיפולי הקרנות
  4. שימוש במיטות שיזוף
  5. גוון עור ושיער בהיר
  6. עור מנומש
  7. מחלת סרטן עור קודמת
  8. מערכת חיסונית מוחלשת
  9. רקע משפחתי – גנטי
  10. גברים חולים יותר מנשים

 

דרכים לאבחון סרטן העור

  1. ממצאים חזותיים – שינויים במראה העור כגון שינוי בגוון העור או השומה, צמיחת שומות חדשות, שומות לא סימטריות בעלות גבול לא ברור, פצע שלא נרפא.
  2. ביופסיה – בתהליך זה נלקחת דגימה של רקמה מאיזור הגידול. התהליך מתבצע על פי רוב בהרדמה מקומית.
  3. לעתים יידרשו בדיקות נוספות כגון CT ובדיקות דם.

 

טיפול בסרטן העור

לאחר אבחון סוג הסרטן תיקבע דרך לטיפול במחלה. בבחירת הדרך ישוקללו נתונים כגון: מיקום הגידול, גיל החולה, האם מדובר במחלה ראשונית או מחלה שחזרה, ושאר נסיבות. האפשרויות העומדות לרשות המטופל הן:

  1. הסרת הגידול, לרוב ב"ניתוח מוס" שבו מוסר הגידול שכבה אחר שכבה עד להסרה מלאה.
  2. הקרנות חיצוניות וממוקדות
  3. הקפאת הגידול

 

רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בסרטן העור

כפי שניתן לראות, סרטן העור הוא שם כללי לסוגים שונים של גידולים ממאירים באיבר העור. האבחון והטיפול בסרטן העור מצריך בדיקות והעמקה. ככל שהאבחון מתבצע בשלב מוקדם יותר, כך גדלים סיכויי ההחלמה. בנוסף, אבחון מדויק יוביל לטיפול המיטבי. עם זאת, למרבה הצער, פעמים רבות ניתנות אבחנות שגויות שגורמות לפגיעה ממשית בבריאות המטופל ואף בחיי אדם. אם כן, כיצד נקבעת הרשלנות הרפואית? על פי מדד הרופא הסביר.

 

האם רופא סביר היה נוהג כפי שנהג הצוות הרפואי אשר טיפל בך?

ככל שרופא סביר היה פועל אחרת –  בבדיקות שנערכו לך, בפרשנות אשר ניתנה לבדיקות אלה, במשך הזמן שלקח עד לאבחון, בסוג התרופות שניתן לך או בסוג הטיפול הכולל – אז יש מקום לתבוע פיצוי בגין רשלנות רפואית.

 

לסיכום,

סרטן העור הוא מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בישראל. האבחון והטיפול בו מורכבים ובמהלכם עלולה להיגרם רשלנות רפואית. צוות המומחים במשרד עורכי הדין אונגר – שוויגמן יודע לבחון מקרים ולמצות את זכויות הלקוחות באופן המיטבי. אם מגיע לך פיצוי, אנחנו נדע להשיג לך אותו. פנה עוד היום למשרדנו וברר מהן האפשרויות העומדות לפניך.

כל מה שאתם חייבים לדעת על רשלנות רפואית וסרטן העור
כל מה שאתם חייבים לדעת על רשלנות רפואית וסרטן העור

גילוי מוקדם מעלה את סיכויי ההחלמה. ולכן, יש לברר מדוע המחלה אובחנה במועד שבו אובחנה בכל מקרה בו ניתן היה לאבחן אותה קודם, מומלץ לשקול לתבוע עבור פיצוי בגין רשלנות רפואית. הצוות המטפל בתיק יבחן האם רופא סביר היה מאבחן את המחלה קודם לכן והאם יש לכך משמעות לעניין הטיפול במחלה שניתן וסיכויי ההחלמה.

אולי. ידועים כשני סוגים של מצבים בהם נגעים לא ממאירים מתפתחים לגידולים ממאירים: קרטיזיס אקטוני ומחלת בואן. ככל שהיו לך נגעים מסוגים אלו, היה על הצוות הרפואי לטפל בך כמי שמצוי בסיכון מוגבר לפתח מחלת סרטן עור.

ולכן, יש לבחון את האבחנה לעניין הנגע הלא ממאיר וכן את המשך הטיפול שניתן לך. לצורך קביעת רשלנות רפואית נדרש יהיה לקבל את חוות דעתו של מומחה ברפואה ולאחר מכן להעביר את הטיפול לצוות משפטי אשר יבסס את הטענה שלך בעובדות וטיעונים משפטיים.

 

חשוב לציין כי תביעת רשלנות רפואית נועדה למטרות רבות מעבר לפיצוי הישיר למטופל עצמו. בתביעה יש מרכיב חינוכי שמחייב את המערכת הרפואית לתחקר את עצמה על מקרים כושלים ולתת דין וחשבון לעולם. תהליך הפקת לקחים הוא קריטי על מנת להתייעל.

בתהליך התביעה יתברר האם רופא סביר היה נוהג אחרת משנהגו בעניינך. אל מול הצוות הרפואי יתייצב מומחה רפואי מטעמך שיסביר כיצד מקובל לנהוג באסכולה הרפואית. העימות בין שתי דרכי פעולה מוביל לכתיבת פרוטוקולים לטיפול מיטבי בחולים ולהצלת חיי אדם.

 

אולי. תהליך שבסופו ייקבע האם היתה רשלנות רפואית, הוא מורכב, מעמיק, נרחב ומקצועי. לא ניתן לקבוע זאת על סמך מאמר אחד. איש מקצוע צריך לבחון את כיצד היה נוהג הרופא הסביר בעניינך. כלומר, יש לבדוק מהי הפרקטיקה המקובלת בנושא וכיצד אתה טופלת. בנוסף, יש לבדוק מהן הנסיבות שהובילו את הצוות הרפואי לטפל בך כפי שטופלת.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5