איסוף תיעוד רפואי לתביעת רשלנות רפואית

תיעוד רפואי מהווה את אחד היסודות החשובים בתביעות רשלנות רפואית.  חשוב לדעת כי אין זה מתפקידו של התובע לבצע איסוף התיעוד הרפואי לתביעת רשלנות רפואית ועורך דין מייצג הוא אשר אמור לעשות זאת באופן זהיר ומושכל. עורך הדין צריך להיות בעל יכולת לקלוט את התיעוד הקיים בידי התובע ולבחון אם בידו כלל המידע הנחוץ ובמידת הצורך לפנות לגופים הרלוונטיים להשלמות.

 

הוכחת עוולת הרשלנות

לאחר הפגישה הראשונית במסגרתו לקח על עצמו עורך דין את הטיפול בתיק רשלנות רפואית הוא יבחן את סיכומי המחלה ושאר המסמכים הרפואיים שבידי הלקוח ובמידת הצורך יבצע איסוף התיעוד הרפואי לתביעת רשלנות רפואית מהמקורות השונים. פעמים רבות, המסמכים המוכיחים את עוולת הרשלנות מצויים בתיק הרפואי שאינו מונפק כולו לחולה במועד שחרורו.

לאחר שעורך הדין יסיים את איסוף התיעוד הרפואי לתביעת רשלנות רפואית הוא ייקח את החומרים ויעבור עליהם עם מומחה רפואי על מנת לבחון האם ובאיזה שלב אירעה הרשלנות הרפואית. מקובל לחלק את התחום של תביעות רשלנות רפואית לרשלנות רפואית באבחון, רשלנות רפואית בטיפול ורשלנות רפואית במעקב.

 

רשלנות רפואית באבחון

איסוף התיעוד הרפואי לתביעת רשלנות רפואית עשוי להידרש במקרה של רשלנות רפואית באבחון. הדבר יכול להיות כאשר התבצע תחילה אבחון שגוי של המחלה כאשר המטופל סבל ממחלה אחרת כמו גם רשלנות שהביאה לכך שהמחלה אובחנה באיחור. כאשר ניתן וצריך היה לגלות את המחלה קודם לכן והדבר הביא לנזקים לתובע או אף למותו.

 

רשלנות רפואית בטיפול

סוג נוסף ונפוץ של רשלנות רפואית הוא רשלנות רפואית בטיפול. גם כאן על מנת לבסס את התביעה יש צורך כי עורך הדין יבצע איסוף התיעוד הרפואי לתביעת רשלנות רפואית על מנת לבסס את התביעה. רשלנות רפואית בטיפול יכולה להיות ביצוע הליך באופן לא מקצועי, מתן תרופה לא נכונה או במינון שגוי וכן הלאה.

 

רשלנות רפואית במעקב

בהליכים רבים יש צורך במעקב ורשלנות רפואית שכיחה גם בתחום הזה. אחריותו של הצוות המטפל לאחר ניתוח למשל אינה פגה ובמקרים רבים נדרש מעקב על מנת לוודא שההחלמה תקינה ולא מתפתח זיהום. מקרה נפוץ במיוחד של רשלנות רפואית במעקב נוגע למעקב הריון ועל כך נפרט כעת.

 

רשלנות רפואית במעקב הריון

רשלנות רפואית במעקב הריון נפוצה במיוחד ותביעות רבות עוסקות בתחום. מדובר בין היתר על אי הפנייה לבדיקות נדרשות והתייחסות בלתי מקצועית לממצאים מחשידים וגורמי סיכון אשר התגלו במהלך ההיריון. גם אי הפנייתה של אישה הרה להמשך התייעצות מול גורם רפואי מומחה למרות שהדבר נדרש עשויי להוות רשלנות רפואית בהריון.

 

הוכחת הרשלנות הרפואית

על מנת להוכיח את קיומה של רשלנות רפואית יש לבצע את איסוף התיעוד הרפואי לתביעת רשלנות רפואית טרם הגשת התביעה. במקרה של הריון הרישומים הרפואיים הרלוונטיים כוללים את הגיליונות של מעקב ההיריון, רישומי בדיקות אולטרסאונד, תוצאות של בדיקות המעבדה השונות, תיק יולדת של בית החולים, הפניות לגורמים שונים, מסמכים לגבי מצב היילוד כמו גם, רישומים הנוגעים להריונות הקודמים וכן הלאה.

 

רשלנות רפואית בניתוח

סוג נוסף ונפוץ של רשלנות רפואית עבורו נדרש איסוף התיעוד הרפואי לתביעת רשלנות רפואית הוא רשלנות רפואית בניתוח. תאונות וטעויות המתרחשות במהלך פעולות כירורגיות עלולות לגרום לסיבוכים קשים ואף קטלניים עבור המטופל. תביעת רשלנות רלוונטית כאשר ניתן להראות כי השגיאה לא הייתה מחויבת המציאות.

על מנת להצדיק את התביעה יש צורך לבחון את אופן ביצוע ההליך בהתאם לתיק הרפואי ולבדוק אם התוצאה השלילית של המטופל הינה בתוך הסיכונים הנלווים להליך או שמא הצוות הרפואי חרג מסטנדרט הזהירות הנדרש ממנו בהתאם לסטנדרט המקצועי המקובל בתחום.

 

אי קבלת הסכמה מדעת

מקרים נוספים בהם נדרש איסוף התיעוד הרפואי לתביעת רשלנות רפואית הם כאשר לא ניתנה על ידי המטופל הסכמה מדעת לביצוע הליך כלשהוא. הצורך בקבלת הסכמה מדעת מעוגן בחוק זכויות החולה, והוא מתייחס לזכותו של המטופל להחליט לגבי כל טיפול שיבוצע בו. המטפל מחויב למסור מראש מידע מדויק לגבי מצבו הרפואי, אפשרויות הטיפול והסיכונים בכל אפשרות.

הסכמה מדעת חיונית על מנת לאפשר למטופל להסכים או לסרב לטיפול שהוצע לו באופן מושכל. מניעת מידע רלוונטי ממטופל נחשבת לפגיעה חמורה ביכולתו לתת את הסכמתו מדעת לטיפול ולכן מהווה פגיעה באוטונומיה שלו והדבר מצדיק פיצוי נפרד על כך.

 

החשיבות של איסוף התיעוד הרפואי לתביעת רשלנות רפואית

חשוב להבין שלא תמיד כאשר נגרם נזק בהליך רפואי, מקורו במעשה רשלנות של הצוות הרפואי. הליכים רפואיים רבים מביאים עמם סיכונים ואף לפעמים סיכונים נדירים. איסוף המידע נדרש על מנת לבחון אם אכן התרחשה רשלנות רפואית במעשה או במחדל והייתה במקרה הנדון התנהלות לא תקינה של הצוות הרפואי

 

קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק

על מנת לבסס את עילת הרשלנות בתביעות רשלנות רפואית על בסיס התיעוד הרפואי הצוות המשפטי צריך להוכיח שלושה מרכיבים שונים. עליו להוכיח כי נגרמו למטופל נזקים. שאירע מעשה רשלנות במבחן הרופא הסביר וכי יש קשר סיבתי בין המעשה הרשלני לנזקים.

 

סיכום איסוף התיעוד הרפואי

לסיכום הנושא ניהול תיק רשלנות רפואית מתחיל  בפגישת ייעוץ, לאחריה עורכי הדין אוספים את התיעוד הרפואי הרלוונטי ומתייעצים עם המומחים הרפואיים הרלבנטיים על מנת לבחון את סיכויי התביעה ואת הדרך הנכונה בה יש לפעול בתיק. בהמשך עורך הדין פועל בעזרת המומחים לעריכת חוות דעת רפואית מתאימה ועל בסיסה הוא עורך את כתב התביעה לבית המשפט. פנו היום למשרדנו ונסייע גם לכם להשיג את מירב הפיצויים מהמקרה שלכם!

איסוף תיעוד רפואי לתביעת רשלנות רפואית
איסוף תיעוד רפואי לתביעת רשלנות רפואית
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5