נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי

הורים שולחים את ילדיהם לבית ספר מתוך אמונה כי מדובר במקום בטוח עבור ילדיהם. כאשר נגרמו לילד נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי הוריו יכולים לתבוע את חברת הביטוח שמכסה את ילדי המוסד החינוכי בביטוח תאונות אישיות. ישנם מקרים בהם ההורים יכולים לתבוע גם את המוסד החינוכי עצמו כאשר מתקיימת עוולת נזיקין.

 

פוליסת ביטוח לתאונות אישיות

בהתאם לחוק לימוד חובה כל ילד מגיל 3 ומעלה שנמצא במוסד חינוכי חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות. הביטוח נעשה על ידי הרשות המקומית כאשר זו גובה מההורים סכום שנתי קטן למימון הפוליסה הקבוצתית שחלה על כל הילדים במסגרות העירוניות השונות. במאמר זה אנו דנים במקרים של נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי אך חשוב להבין כי ביטוח זה חל על הילדים בכל מקום ובכל זמן.

במידה ונגרמו לילד נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי והדבר גרם להיעדרות התלמיד מבית הספר או לנכות יש להפעיל את הביטוח הקבוצתי. לשם כך יש לפנות למזכירות המוסד ולקבל את פרטי החברה המבטחת וטופס תביעה. ההורים צריכים למלא את הטופס בסמיכות לאירוע ולצרף את התיעוד הרפואי לגבי הנזקים לרבות ההוצאות הרפואיות והפסדי עבודה של ההורים.

 

אין צורך להוכיח רשלנות

כאשר תובעים את חברת הביטוח על נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי אין צורך להוכיח כי התאונה נגרמה עקב רשלנות של גורם כלשהוא. כשם שאין הכרח כי התאונה תתרחש במסגרת בית הספר על מנת לקבל פיצוי כך גם כאשר התאונה במסגרת בית הספר הכיסוי הביטוחי הוא לכל תאונה אישית שאירעה לתלמיד ללא קשר גורם ולנסיבות.

תביעות ביטוח על בסיס פוליסת תאונות אישיות מתיישנת בתוך שלוש שנים מעת אירוע הנזק אך מכיוון שהנפגע קטין תקופת ההתיישנות מתחילה להיספר החל מרגע שהקטין הגיע לגיל 18, ולכן תביעתו של הקטין לא תתיישן עד שיגיע לגיל 21.

 

תביעת נזיקין בגין נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי

עילה נוספת לתביעה במקרה של נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי היא מכוח פקודת הנזיקין. עילה זו קמה כאשר התאונה אירעה בשל רשלנות של גורם ספציפי אשר התרשל בתפקידו או הפר חובה חקוקה. התביעה של חברת הביטוח עקב התאונה האישית אינה מונעת את הזכות לתבוע תביעת נזיקין כנגד הגורמים שנושאים באחריות ישירה או עקיפה לאירוע.

עוולת  נזיקין מתקיימת במידה והרשות המקומית או המוסד הפרו את חובת הזהירות שלהם ונגרם בשל כך נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי כתוצאה מכך. לבית הספר יש חובת זהירות כלפי התלמידים הלומדים בו. משמעות הדבר שעליו להיות מודע לסיכונים האפשריים הצפויים ולנסות מראש למנוע אותם באמצעים סבירים.

 

התנהלות לאחר תאונה

הפרת החובה עשויה להקים לבית הספר אחריות כלפי התלמיד שניזוק בשטחו אם אמנם יוכח כי התקיים קשר סיבתי בין האירוע לנזק. חשוב לדאוג שבית הספר ימלא דו"ח תאונה וימציא להורים עותק של הדו"ח בסמיכות לאירוע. כאשר ישנם נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי עקב מפגע כלשהו חשוב לצלם את המפגע ולפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף.

 

הפרת חובת הזהירות

בנוסף לתביעה מכוח פוליסת תאונות תלמידים, יש אפשרות להגיש תביעת נזקי גוף כנגד המוסד. זאת, אם הפגיעה נגרמה בשל רשלנות של המסגרת החינוכית במקרה כזה, יש להוכיח כי הגורם הנתבע חב לנפגע חובת זהירות וכי החובה הופרה והפרת החובה היא שגרמה לתאונה. יש להוכיח גם כי נזקי הגוף שנגרמו לנפגע נגרם בשל רשלנותו של הגורם הנתבע.

בית המשפט שידון בתביעה יבחן את הנסיבות של המקרה ויקבע האם בנסיבות האמורות, הרשות המקומית או המוסד נהגו כפי שהיה מצופה מהם לנהוג וכפי שרשות מקומית או מוסד חינוכי סבירים היו נוהגים בנסיבות העניין. במידה ובית המשפט יקבל את התביעה ויפסוק לנפגע פיצויים, גובה הפיצויים ייפסק בהתאם לחומרת הפגיעה ובהתאם לנכות שזו הותירה בנפגע.

 

ראשי נזק

בעוד בתביעת חברת הביטוח הפיצויים ניתנים בהתאם לאמור בפוליסה הקבוצתית בתביעת בית הספר בגין נזקי גוף הפיצויים ניתנים בהתאם לראשי נזק. אלו כוללים הוצאות רפואיות, סיוע מצד ג שנדרש, אובדן יכולת השתכרות לעתיד, סיעוד ושיקום. בתביעות נזיקין יש פיצוי גם בגין ראשי נזק לא ממוניים כגון כאב וסבל וסכום הפיצוי נקבע בהתאם לשיעור הנכות של הילד, מספר ימי אשפוז וטיפולים.

 

התיישנות תביעת נזיקין

תביעה של נזקי גוף מתיישנת תוך 7 שנים מעת התאונה. אך במקרה שהילד מעוניין לתבוע בעצמו מתחילים למנות את 7 השנים מיום שהילד הפך לבגיר. במקרה שכזה התביעה  מתיישנת כאשר הילד יגיע לגיל 25. עם זאת חשוב להבין כי ככל שמגישים תביעה מאוחר יותר כך קטנים הסיכויים לקבל פיצויים משמעותיים והגשת התביעה לאחר מספר שנים, גם אם לפני שהתיישנה, עלולה להזיק לתיק.

 

קבלת ליווי משפטי

בכל מקרה של נזקי גוף בתאונה של תלמיד מומלץ ליצור קשר עם עורך דין מקצועי. עורך הדין ילווה את התביעה כנגד חברת הביטוח ויוודא כי מלוא הזכויות של הילד ימומשו בהתאם לפוליסה ולנזקים שנגרמו לו. עורך דין מנוסה גם יבחן את התאונה ובמידה וישנה עילה לתביעה נזיקית יגיש את התביעה לשם קבלת פיצויים משמעותיים יותר.

 

סיכום נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנזקי גוף בתאונה בבית הספר או מוסד חינוכי אחר. כפי שציינו, בכל מקרה יש לתבוע את חברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת הביטוח לתאונות תלמידים. במקרה והתאונה נגרמה בשל רשלנות של המוסד החינוכי יש לתבוע גם תביעת נזיקין ולהוכיח קשר בין רשלנות או הפרת חובת הזהירות לבין הנזקים שנגרמו לילד.

נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי

תוכן עניינים
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »
אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!