עורך דין רשלנות רפואית בלידה

אין דבר שהורים לעתיד מצפים לו יותר מאשר הלידה של תינוקם החדש. יחד עם זאת, לידה של צאצא בריא ושלם, היא לא עניין מובן מאליו. לכן, נשים הרות נוהגות לבצע בדיקות סקר שונות לאורך תקופת ההריון, במטרה לוודא כי העובר מתפתח בצורה תקינה וכי גם האם עצמה היא בריאה ותוכל להתמודד עם הלידה בצורה בטוחה.

 

אולם למרבה הצער, ישנם מקרים לא מעטים שבהם, חרף הקפדה יתרה מצד האם לעתיד על תפריט מאוזן, שמירה על אורח חיים בריא ופנייה לכל בדיקות הסקר המומלצות בזמן ההריון, משהו משתבש במהלך הלידה וגורם לאסון. על רקע כל האמור לעיל, קל להבין שלידה שאינה מתנהלת כשורה בשל מחדל רפואי, גורמת עוול כפול ומכופל לאישה ההרה ולבני משפחתה.

לכן במצבים מסוג זה, ישנה הצדקה לפנות לעורך דין רשלנות רפואית בלידה, ולבדוק היתכנות להגשת תביעה.

על הנסיבות הקשות שמצדיקות פנייה לעורך דין רשלנות רפואית בלידה

כאשר אישה הרה הכורעת ללדת מגיעה לבית היולדות, היא מצפה – ובצדק, לקבל סיוע רפואי מקצועי, שיבטיח כי הלידה תתקדם כמתוכנן ותשולם באופן בטיחותי בלידתו של צאצא בריא. אולם למרבה הצער, לידות לא מעטות, הסתיימו בפגיעה בלתי הפיכה בבריאותם של היילוד ו/או אמו, ואף עלו למי מהם בחייו. אחת התופעות המצערות והשכיחות של סיבוכים בלידה, היא נכות או שיתוק מוחין בילודים, שלעתים מזומנות קיים קשר הדוק ביניהם. כאשר סיבוכים אלו מתרחשים על רקע היעדר תשומת לב או התנהלות לא זהירה דיה של הצוות הרפואי בבית החולים או חדר הלידה, מדובר בטרגדיה מרגיזה ומיותרת, אשר גורמת לעוול נוראי למשפחה כולה, ועל כן מצדיקה פניה לעורך דין רשלנות רפואית בלידה, לשם מיצוי הדין עם הגורמים האחראים.

 

עילות מקובלות להגשת תביעת פיצויים בעזרת עורך דין רשלנות רפואית בלידה

ישנן מספר עילות נפוצות, שבגינן מוגשות תביעות פיצויים בשל רשלנות רפואית בלידה, והן:

  • היעדר רופא בחדר הלידה.
  • אי שימוש בעזרים הרלוונטיים בזמן הלידה.
  • בחירה שגויה או מאוחרת מדי בניתוח קיסרי או בלידה טבעית.
  • ועוד.

 

מהו חלון הזמן להגשת תביעת פיצויים בעזרת עורך דין רשלנות רפואית בלידה?

אמהות שנפגעו בעקבות רשלנות רפואית בלידה, רשאיות להגיש תביעת פיצויים כנגד הגורמים האחראיים לנזקיהן, במשך עד 7 שנים מהלידה – בדומה לכל תביעת רשלנות רפואית אחרת, המוגשת בידי נפגעים שהם בגירים. אולם במידה והנפגע הוא הילד, חלון הזמן להגשת תביעת הנזיקין הוא עד הגיעו של הילד לגיל 25. זאת היות ושבע שנות ההתיישנות על הגשת התביעה, מתחילות להיספר בילדים רק מהמועד שבו הילד הפך לבגיר בעיני החוק. היינו – מגיל 18 ואילך. פירוש הדבר הוא שילד שנפגע מרשלנות רפואית בלידה, ולמשל נגרמה לו נכות צמיתה בשל כך, יוכל החל מהגיעו לגיל 18 ועד שימלאו לו 25 שנים, להגיש תביעה בעזרת עורך דין רשלנות רפואית בלידה. אולם אם טרם מלאו לו 18, מי שיוכלו להגיש את התביעה עבורו, יהיו הוריו.

 

הוכחת עילת התביעה לתובעים בעזרת עורך דין רשלנות רפואית בלידה

ישנם כמה סוגי מחדלים המתרחשים מעת לעת במהלך לידות, וכתוצאה מהם נפגעו יולדות וילדיהן בצורה אנושה:

  • התעלמות מסממני מצוקה עוברית (כדוגמת האטה במוניטור)
  • ניהול הלידה בתור לידה "רגילה" חרף קיומם של סממנים המעידים על הצורך בביצוע לידה קיסרית (בניתוח)
  • העדר מיומנות או ניהול לקוי של לידת ואקום או לידת מלקחיים
  • התייחסות לקויה של צוות חדר היולדות או מחלקת היולדות ליולדת ו/או לוולד
  • ועוד

 

כאשר נפגעי המחדלים הללו חפצים בהגשת תביעת פיצויים כנגד הגורמים הרפואיים האחראיים למחדל, תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית בלידה, הוא לסייע באיסוף התיעוד הרפואי הרלוונטי ולבחון את התיק הרפואי של היולדת / הוולד כדי לזהות את עילת התביעה (באם קיימת כזו). לשם כך מסתייע עורך דין רשלנות רפואית בלידה, ברופא מומחה מתחום המיילדות, המספק חוות דעת מקצועית באשר להתנהלות הצוות הרפואי במהלך הלידה. ככל שנמצאים תימוכין לכך שמי מהגורמים הרפואיים התרשל במילוי תפקידו, וכי קיים קשר סיבתי בין המחדל שאירע לבין הנזק שנגרם לאם ו/או לרך הנולד – אזי ישנה סבירות גבוהה לכך שבית המשפט יפסוק תשלום פיצוי כספי לטובת התובעים.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית בלידה מסייע בהערכת שווי התביעה?

אחת השאלות המעסיקות משפחות רבות שנפגעו בעקבות רשלנות רפואית בלידה, היא האם יש בכלל טעם בהגשת תביעת פיצויים כנגד הגורמים שנחשדים כאחראים למחדל הרפואי המדובר.

זוהי שאלה מתבקשת ולגיטימית לאור העובדה שתביעות רשלנות רפואית אינן פשוטות עבור התובעים, מבחינה רגשית ולוגיסטית כאחד, וכי הן נוטות להתארך. לכן ההצדקה בהגשת תביעה מסוג זה, תלויה במידה רבה בתשובה לשאלה: "מה סכום הפיצויים שניתן לקבל".

לעורך דין תביעות רשלנות רפואית בלידה, ישנה היכולת לספק ללקוחותיו אומדן משוער של גובה הפיצוי שיוכלו להשיג לו יחליטו לתבוע, על בסיס סוג הפגיעה שהנזק שנגרם להם או לילדם, הסב להם. בדיני נזיקין, נהוג להתייחס לבסיס זה לפסיקת הפיצויים לנפגעים, בכינוי "ראשי נזק". ישנם "ראשי נזק שהם ממוניים" (כלומר, פיצויים בגין הוצאות כספיות ו/או הפסדים כלכליים), בעוד שאחרים הם "ראשי נזק לא ממוניים" – קרי, פיצויים בשל קיצור תוחלת החיים של הנפגעים, סבל וכאב.

 

מהם ראשי הנזק שבגינם נתבע פיצוי בעזרת עורך דין לרשלנות רפואית בלידה?

במסגרת תביעות רשלנות רפואית בלידה, ראשי הנזק שבגינם נתבע פיצוי הם בדרך כלל:

  • סבל וכאב
  • עזרת צד ג'
  • קיצור של תוחלת החיים של היולדת ו / או היילוד
  • פגיעה בכושר ההשתכרות
  • הוצאות ניידות בגין נכות
  • הוצאות נסיעה
  • הוצאות עבור התאמת דיור לבעלי מוגבלויות
  • הוצאות על טיפולים רפואיים / תרופות מיוחדות
  • הוצאות עבור עזרים וציוד רפואי

לצורך העניין, מחדלים רפואיים בלידות מובילים ברבים מן המקרים ללידת תינוקות אשר סובלים משיתוק מוחין. ילדים אלו צפויים להתמודד עם נכות קשה לשארית חייהם, מה שמסב גם הוצאות רבות עבור הוריהם. לכן, עורך דין המסייע בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה שהובילה לשיתוק מוחין ביילוד, לרוב יגיש את התביעה לבית משפט מחוזי, שבסמכותו לפסוק פיצויים בשווי של למעלה מ- 2.5 מיליון ש"ח.

 

על חשיבות הייצוג המשפטי של עורך דין רשלנות רפואית בלידה

היה ונפגעתם חלילה ממחדל רפואי שהתרחש במהלך הלידה והותיר אתכם ו/או את ילדיכם פגועים פיזית או תפקודית, ישנה חשיבות מכרעת להסתייעות בשירותיו של עו"ד רשלנות רפואית בלידה. עורך דין המלווה תיקים של נפגעי מחדלים רפואיים בהריונות ובלידות, הוא בעל הידע, הניסיון והכלים המקצועיים, אשר מאפשרים לו לאמוד את סיכויי הצלחתה של תביעת נזיקין שתוגש כנגד הגורמים האחראים למחדל.

בעזרת סיוע משפטי מקצועי, ניתן לבנות תיק ראיות שיתמוך בטענות התביעה ולהוכיח לבית המשפט את קיומו של קשר סיבתי ברור, בין חריגתם של הגורמים הרפואיים שהיו מעורבים בלידה מהנהלים הרפואיים שעל פיהם הם היו אמורים לפעול – לבין הנזקים שנגרמו למיוצגיו. בדרך זו ניתן להגיע לסכומי פיצוי גבוהים מאוד שיכולים להקל את התמודדות התובעים עם הנזקים שנגרמו להם, בצורה ניכרת.

עורך דין רשלנות רפואית בלידה
עורך דין רשלנות רפואית בלידה

עורך דין רשלנות רפואית בלידה מסייע במקרים שבהם לידה שנוהלה באופן החורג מהנהלים המקובלים הובילה ללידת תינוק בעל פגיעות או מומים שונים. זאת בנוסף למקרים שבהם נגרם ליולדת נזק בשל התנהלות קלוקלת מצד הצוות הרפואי שליווה את הלידה או ההתאוששות ממנה, עד כדי מוות לאם או לתינוק.

כאשר יולדת חשה כי נפגעה בעקבות התנהלות קלוקלת, בלתי מקצועית או נטולת זהירות של הרופאים והאחיות שליוו את לידתה, שמורה לה הזכות לפנות לעורך דין המתמחה בתיקי רשלנות רפואית בלידה, ולהגיש באמצעותו תביעת פיצויים כנגד הגורמים האחראים למחדל.

היה ואתן חושדות כי נגרם לכן ו/או לילדכן נזק רפואי שהוא תוצר לוואי של התנהלות קלוקלת של הרופאים ו/או האחיות שהיו מעורבים בלידה שלכן, עורך דין רשלנות רפואית בלידה יסייע לכן לרכז את הרשומות הרפואיות הרלוונטיות, יבחן את השתלשלות האירועים העולה מהתיעוד הרפואי, יפנה אתכן לקבלת חוות דעת מקצועית של רופא מומחה מתחום המיילדות, ויסייע לכן לקבל החלטה מושכלת בנוגע לכדאיות של הגשת תביעת נזיקין לשם קבלת פיצויים. זאת בנוסף לאומדן של שווי התביעה והצגת טענותיכן בבית המשפט.

על מנת שנפגעי רשלנות רפואית בלידה יוכלו לקבל את הפיצוי המגיע להם בהגשת תביעת נזיקין, עורך דינם יידרש להוכיח שהנזקים שהם סובלים מהם אכן נגרמו בהקשר ללידה וכפועל יוצא של התרשלות מצד הרופאים או האחיות שטיפלו בהם.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5