עורך דין רשלנות רפואית

נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית ואתם מעוניינים להגיש תביעה על מנת לקבל פיצויים? זקוקים לסיוע מקצועי של עורך דין רשלנות רפואית מנוסה? במאמר זה נסביר לכם מהי תביעת רשלנות רפואית, נעניק לכם דוגמאות נפוצות למקרי רשלנות ונסביר לכם מדוע כל כך חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי ובעל ניסיון עבור תביעות מסוג זה.

 

עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית יכולה לגרום לנזק רב מאוד לגוף ואף לנפש של המטופל והיא עשויה להתרחש לכל אחד גם עם הרופא המנוסה והנחמד ביותר. במקרים של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעה כנגד הגורם שהתרשל ולדרוש פיצוי על הנזק שנגרם. אך, מדובר בתביעות מסובכות יחסית וחשוב מאוד להגיש אותן בליווי של עורך דין רשלנות רפואית. מה חשוב לדעת על רשלנות רפואית? מהו שכר הטרחה בעבור שירותי עורך דין? וכיצד לבחור עורך דין מומחה וטוב?

כאשר אנו חולים, אנו מעניקים אמון מלא לרופאים, לאחיות ולשאר הצוות הרפואי שמעניק לנו טיפול. התפקיד של האנשים הללו הוא להשקיע מאמצים רבים ולעשות כל שביכולתם על מנת לטפל בנו ולשפר את מצבנו הרפואי. ברוב המקרים הרופאים ישקיעו את כל המאמצים ויעניקו לנו טיפול מסור ורציני. אך לצערנו, אנו שומעים על מקרים רבים של רשלנות רפואית שגורמת לנזק למטופל.

הכוח שיש לרופא גדול מאוד ולכן כל טעות קטנה שלו עלולה לגרום לנזקים גדולים וחמורים אצל המטופל. על מנת לקבל פיצויים על נזק שנגרם מרשלנות רפואית יש להיעזר בעורך דין מקצועי ולהגיש תביעת נזיקין.

 

מהי תביעת רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מוגדרת בתור מקרים של מתן שירות רפואי באופן שאינו עומד עם כללי הזהירות והמקצועיות המינימליות הנדרשות מבעל המקצוע. רשלנות רפואית יכולה להתרחש במקרים רבים מאוד לאורח הטיפול הרפואי, החל מאבחון לקוי, הפנייה לבדיקות לא מתאימות, פענוח לקוי של הבדיקות ועד למתן טיפול שגוי.

פירוש המושג רשלנות רפואית הוא מתן שירותים רפואיים בצורה לא סבירה שבעקבותיה נגרם נזק למטופל. כאשר אדם מאמין שנגרם לו או לקרוב המשפחה שלו נזק כתוצאה מטיפול רשלני של הרופא, עליו לגשת לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ולהגיש תביעת נזיקין.

על מנת לקבל פיצויים בתביעת רשלנות רפואית, על התובע להוכיח שהרופא נהג בצורה שרופא סביר לא היה נוהג בה, להביא לבית המשפט הוכחות על הנזק שנגרם למטופל ולהראות ראיות המוכיחות את הקשר הסיבתי בין רשלנות הרופא לנזק שנגרם למטופל.

קיימים שלושה סוגים מרכזיים של רשלנות רפואית:

  1. התרשלות במתן הטיפול הרפואי
  2. התרשלות בגין היעדר הסכמה מדעת
  3. פגיעה באוטונומיה

מה נדרש להוכיח בתביעות רשלנות רפואית?

בתביעות רשלנות רפואית יהיה עליכם להוכיח 3 דברים:

  1. נזק – חובה להוכיח כי נגרם נזק גופני או נפשי לתבוע. ללא הוכחת נזק לא ניתן להוכיח רשלנות רפואית. 
  2. הוכחת הרשלנות – נדרש להוכיח כי הטיפול או האבחון הלקוי היו בשל עבודה רשלנית של הצוות הרפואי ולא כתוצאה משיקול דעת לגיטימי וטעות הגיונית.
  3. הוכחת קשר – נדרש להוכיח קשר ישיר שבין מעשיו של הצוות הרפואי והנזק שנגרם.

 

מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית?

קיימים מקרים רבים בהם ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית ולנסות לקבל פיצויים. להלן מספר דוגמאות נפוצות למקרים בהם יש רשלנות רפואית:

  • אבחנה מאוחרת: מקרה שבו הרופא אבחן מחלה מאוחר מדי אף על פי שיכל לגלותה מוקדם יותר ולהתחיל טיפול שהיה מונע את הידרדרותה, הוא מקרה של רשלנות רפואית וניתן לתבוע את הרופא על רשלנותו במקרה זה.
  • טיפול מיותר: כאשר רופא מעניק למטופל טיפול מיותר, תרופה לא נכונה או תרופה במינון לא נכון הוא עלול לגרום נזק למטופל, נפשי ופיזי. במקרה זה, ניתן לתבוע את הרופא על רשלנות רפואית ולקבל פיצויים.
  • רשלנות בניתוח: לצערנו בניתוחים רבים רופאים מתרשלים וכתוצאה מכך מעוררים נזקים קטנים וגדולים אצל המטופל. התרשלות הרופא יכולה לבוא לידי ביטוי במקרים שונים לרבת: תפירה לא נכונה, הוצאת רק חלק מהגידול וכדומה.
  • נזק נפשי: בישראל, ניתן לתבוע רופא ולקבל ממנו פיצויים גם כאשר הוא גרם לכם לנזק נפשי. מטופלים רבים נפגעים נפשית מרשלנות בלידה, רשלנות בניתוח, רשלנות בטיפול פסיכולוגי ועוד. כאשר מדובר בנזק נפשי קשה יותר להוכיח ולהעריך את שווי הנזק.

 

כנגד אילו גורמים ניתן להגיש תביעה?

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית אפשרית כנגד מי שמוגדר כצוות רפואי או פרא-רפואי. באופן כללי ניתן להגיש את התביעה כנגד רופא משפחה, רופא מומחה, מנתח, מטפל ברפואה סינית, אח, בית חולים בו טופלתם או קופת החולים בה אתם מטפלים. כל זאת בתנאי שהתקיים קשר מובהק של מטפל ומטופל בין הגורם הנתבע לתובע.

 

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה?

כאשר מגישים תביעה בעזרת עורך דין  ישנה חשיבות רבה להיעזרות בעורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה בתחום. תביעות מסוג זה הן בדרך כלל תביעות מורכבות ומסובכות שחשוב לבצע אותן בצורה מקצועית ויעילה. עורך דין שטיפל בעבר בתביעות מסוג זה ידע כיצד לסייע לכם במצבים שונים שעלולים להתעורר וכך ידאג שתקבלו את הפיצויים בקלות ובמהירות.

לעומת זאת, בחירה בעורך דין חובבן שלא מכיר את התחום עלולה לעלות לכם בעוגמת נפש רבה, להביא לכישלון התביעה ולמנוע מכם את הפיצויים שמגיעים לכם.

 

מהו תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית?

לאורך התהליך לעורך הדין יש מספר רב מאוד של תפקידים, כאשר באופן כללי תפקידו העיקרי הינו ללוות ולייצג אתכם לאורך התהליך. בתוך כך ניתן חלק את תפקידיו של עו"ד בהתאם לשלבי התביעה.

שלב גיבוש התביעה והגשתה

השלב הראשון הינו קריטי לצורך הגשת התביעה. מדובר בשלב בו נדרש לגבש את הראיות, לבחון את כל המסמכים הקיימים ולהחליט האם יש ברשותכם את כל ההוכחות לכך שהתרחשה רשלנות וכי היא גרמה לכם לנזק. נוסף לכך, נדרש להמציא חוות דעת מרופא מומחה בהתאם לפגיעה ולרשלנות שנגרמה לכם.

כמו כן, בשלב זה נדרש לנסח את כתב התביעה ולהגיש אותה לבית המשפט. ניסוח נכון של כתב התביעה, כמו גם תיעוד ואיסוף של כל המסמכים הנדרשים מהווה את אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך ולכן חשוב לא להתחיל את הגשת התביעה ללא ליווי של עורך דין מומחה.

שלב הדיון המשפטי

השלב השני הינו שלב הדיון המשפטי. בשלב זה ישנה הצגה של כלל הראיות לבית הדין כמו גם הצגת חוות הדעת של הרופא המומחה. מנגד גם ההגנה תוכל להציג את הראיות והמומחים אשר עומדים בפניה. 

בפעמים רבות ניתן בשלב זה להגיע לפשרה עם הנתבע ומדובר בהליך של משא ומתן שמטרתו להעניק לכם פיצוי גבוה ככל שניתן ולמנוע מכם את הטרטור שבהליך המשפטי.

ערעורים במידת הצורך

במידה והתביעה הגיעה עד לשלב הכרעת הדין והכרעה זו אינה נראית לכם צודקת, ניתן להגיש ערעור לערכאה גבוה יותר. גם בשלב זה ניסוח הערעור, בחינת הגורמים שהובילו להכרעה שלא תאמה את המצופה והגשת הערעור הינם חלק מתפקידיו של עורך הדין.

 

שימו לב לתקופת ההתיישנות

החוק בישראל קובע כי עבור כל תביעה אזרחית ישנה תקופת התיישנות. במקרה של רשלנות רפואית תקופת ההתיישנות עומדת על 7 שנים מאירוע הרשלנות. פעמים רבות ההכרה בכך שנגרם נזק כתוצאה מפעולה לא תקינה של הצוות הרפואי מתרחשת רק מספר שנים לאחר האירוע, דבר המצמצם משמעותית את תקופת הזמן בה ניתן להגיש את התביעה. 

לכן, חשוב מאוד שברגע שעלה חשד כי נפגעתם מרשלנות רפואית תפנו לעורך דין המנוסה בתחום. פעמים רבות עורך הדין ידע כבר בשלב הזה להכווין אתכם לביצוע פעולות שיחזקו משמעותית את התביעה שלכם ויגדילו את הסיכויים לזכות בפיצוי שמגיע לכם כנגד הנזק.

 

מהו שכר הטרחה בתביעות אלו?

שכר הטרחה של עורך דין בתביעות רשלנות רפואית נקבע בדרך כלל כאחוז מסך הפיצוי שהתקבל. בדרך כלל המחיר המקובל הינו 20% עד 30%. לעיתים שכר הטרחה משתנה בהתאם לאורך התהליך או לשלבים בו. למשל בטרם הגשת התביעה ניתן לשלוח מכתב עם דרישה לפיצויי לנתבע, אם זה יבחר להיענות לדרישה, להגיע לפשרה ולהימנע מהגעה להליך משפטי שכר הטרחה יהיה נמוך מזה שבהגעה לתהליך משפטי מלא.

 

כיצד לבחור עורך דין רשלנות רפואית?

בחירת עורך הדין הינה בעלת חשיבות רבה מאוד וזאת בשל המשמעות של תפקידו וההשפעה של העבודה של עורך הדין על תהליך הגשת התביעה ועל התוצאות שיתקבלו בסוף. לכן, חשוב מאוד לבחון מספר פרמטרים חשובים בטרם בחירת עורך הדין.

התמחות ומקצועיות

עריכת דין הינה תחום רחב מאוד והיא כוללת בתוכה התמחויות רבות, כל התמחות נחשבת לעולם ומלאו ומכילה חוקים ותקנות רבות מאוד. עורך דין מקצועי, הינו עורך דין המתמחה ספציפית בסוג התביעה הדרושה לכם, במקרה זה ספציפית עורך דין רשלנות רפואית. 

נוסף להתמחות הספציפית חשוב לבחון את הידע המקצועי שעורך הדין מפגין לאורך שיחת הייעוץ או ההיכרות שלכם. חשוב מאוד לבחור עורך דין שמכיר את החוקים והתקנות לעומקן, כך שידע להוביל את התביעה שלכם בצורה הטובה ביותר עבורכם.

ניסיון רב

כל תיק הינו ייחודי וייעודי ולכן בדרך כלל לא ניתן לתכנן מראש את כל מהלכי התביעה. אך, ניסיון רב שנים ובמספר רחב של תיקים ימנע מעורך הדין להיות מופתע מתקנות או סעיפים ספציפיים או מתגובת הנתבע בהליך המשפטי.

יחס אישי ודיבור בגובה העיניים

 רבים בוחרים שלא להתייחס יתר המידה לדרך ההתנהלות הבין-אישית של עורך הדין. אך, חשוב שתזכרו כי תביעות מהסוג יכולות להימשך תקופה ארוכה וחשוב שתהיה לכם כימיה טובה עם עורך הדין שתבחרו. נוסף לכך, וודאו כי עורך הדין מסביר לכם את ההליך והמידע המשפט בצורה שברורה לכם ומתאימה לכם וכי הוא עונה לכל השאלות שלכם גם אם הן מרגישות לכן פחות רלוונטיות. זכרו כי עורך הדין נמצא שם כדי ללוות אתכם לאורך התהליך וחשוב שהליווי יהיה נעים וטוב עבורכם.

המלצות

אחת הדרכים הטובות ביותר לבחור עורך דין הינה באמצעות המלצות. ההמלצות הנוחות לנו ביותר הינן מקרובי משפחה או חברים. אך, ניתן ואף מומלץ להיעזר גם בהמלצות דרך הרשתות החברתיות. באופן הזה תוכלו לקבל את חוות דעתם של עשרות לקוחות של עורך הדין ולבחון את דעתם של מי שעברו מקרים דומים מאוד לשלכם.

אנו ממליצים לכם לקרוא מאמרים מן העיתונות בהם מספר לא מבוטל של תביעות שניהלנו בהצלחה עבור לקוחותינו במרוצת השנים

 

שאלות ותשובות נפוצות

עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית הינו אירוע בו טיפול רפואי התבצע שלא בהתאם לכללי המקצועיות והבטיחות המינימליים הנדרשים מצוות רופאי ושכתוצאה מכך נגרם נזק נפשי או גופני למטופל.

שכר הטרחה עבור שירותי עורך דין בתחום הרשלנות הרפואית משתנה ומוגדר כאחוז מגובה הפיצוי. בדרך כלל הפיצוי עומד על 20% עד 30% מערך הפיצוי שמתקבל בתביעה

לצורך בחירת עורך דין רשלנות רפואית חשוב לבחון את המקצועיות וההתמחות של עורך הדין, כמו גם לבחון את תקופת הניסיון של העו"ד ואת ההתאמה שלו ושלכם. דרך מצויינת למצוא עורך דין הינה באמצעות קבלת המלצות מאנשים שהשתמשו בשירותיו של עו"ד.

מומלץ לפנות לעורך הדין בהקדם האפשרי וזאת ברגע קבלת ההחלטה על הרצון לתבוע. לעורך הדין יש תפקידים רבים וחשובים מאוד לאורך כל תהליך התביעה וחלק מהתפקיד המשמעותי שלו מתבצע כבר בתחילת התהליך ובהחלטה מיהו הגורם הנכון לתביעה והאם ישנה עילה אמיתית וטובה להגשת התביעה. לשיחת ייעוץ עם עורך דין, לחצו כאן.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5