רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית חולים

התקף לב הינו מצב שבו נוצר נמק באזור הלב ובשל חוסר אספקת דם, עשוי להיגרם מוות של תאים בשריר הלב.  לרוב, התקף לב עשוי להתרחש עקב חסימה של אחד העורקים שקיימים באזור הלב, באמצעות הצטברות של פלאק בדפנותיו של העור. התקף לב הינו מצב, אשר דורש טיפול מהיר, שכן בהיעדר טיפול מתאים הוא עשוי להוביל לנזק משמעותי ואף בלתי הפיך.

כל המידע שחשוב לדעת במקרים של רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית חולים במאמר שלפניכם.

 

הסיכויים להתקף לב

לרוב, היווצרות הפלאק הטרשתי עשויה להתקיים בגילאי העשרה, בקרב אנשים בגיל בוגר, אולם, הסיכויים להיווצרות גבוהים יותר בקרב אנשים הנמצאים בקבוצות סיכון ללקות במחלת לב. קבוצות סיכון אלה כוללות: אנשים בעלי משקל עודף, אנשים מעשנים, חולי סוכרת, אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה ועוד.

 

דרכי אבחון של התקף לב

סממנים נפוצים המעידים על התקף לב כוללים בעיקר, כאבים פתאומיים באזור החזה, הקאות, בחילות, קוצר נשימה, זיעה וחרדות. יחד עם זאת, ייתכנו הופעתם של תסמינים נוספים, שנחשבים לפחות מוכרים בהקשר של התקפי לה והדבר עשוי להקשות על אבחון הופעתו של התקף הלב. בבתי חולים, נהוג לאבחן התקפי לב בבדיקות דם, שבאמצעותם, מתאפשר זיהוי של אנזימי לב שהגיעו למחזור הדם ובאופן זה, ניתן יהיה לקבוע אם חל התקף לב. בנוסף, באמצעות בדיקות אק"ג, ניתן לאבחן אם חסרה אספקת דם באזור בשרירי הלב ובהתאם לכך, להחליט על המשך טיפול מתאים.

מהו התקף לב שקט?

כאמור, ישנם תסמינים עיקריים המלמדים על התקף לב, אשר באמצעותם ניתן לאבחן אם הבעיה ולטפל בה. אולם, לא בכל המצבים, התקף לב מתבטא בהופעתו של כאב בחזה וכיו"ב ולעיתים, עשויים להופיע תסמינים אחרים, שפחות מלמדים על התקף לב, בעוד שלמעשה מדובר על "התקף לב שקט", ללא סממנים אופייניים. התקף לב שקט, עשוי להיות נפוץ בעיקר בקרב נשים, בקרב אוכלוסייה מבוגרת ובקרב חולי סוכרת והוא ניתן לזיהוי באמצעות בדיקות מתאימות. במצבים בהם רופאים מתעלמים מתסמינים פחות מוכרים, המעידים על התקף לב, הדבר עשוי לגרום לאי מתן טיפול הולם לנבדק ובעקבות כך, להרעת מצבו הבריאותי.

 

התקף לב אצל נשים

נשים עשויות לחוות התקף לב שקט, יותר מאשר גברים וניכר, כי עשויים להופיע תסמינים קודמים להתקף הלב, אשר יעידו על קיומו. תסמינים אלה עשויים לכלול: חוסר נוחות באזור החזה ושאר התסמינים האחרים שמעידים על התקף לב, כגון: בחילות, הקאות, צרבת, סחרחורת, חרדה ועוד.

 

מהו הטיפול בהתקף לב?

בבתי החולים, התקף לב מאובחן עפ"י סוגו ורמת חומרתו ובאופן זה, מותאם עבורו טיפול. בנוסף, קיימים טיפולים תרופתיים שמתפקידם ללוות את המטופל במהלך חייו, גם כאשר איננו יהיה מטופל במסגרת בית החולים. טיפולים תרופתיים אלה עשויים לכלול: נטילת אספירין, תרופות להורדת רמת הכולסטרול, מעכבי אנזים וכיו"ב.

 

רשלנות רפואית בהקשר של אבחון התקף לב

כאמור, ביצוע אבחון מוקדם של התקפי לב הינו משמעותי ואפילו קריטי למטרת מתן טיפול מתאים שעשוי להילחם בהתקף הלב ואף להציל את חייו של הסובל ממנו. יחד עם זאת, יתכנו מצבים שבהם עשויה להתרחש טעות באבחון של התקף לב, בעיקר בשל הופעתם של תסמינים לא סטנדרטיים להתקפי לב. במידה והתבצע אבחון שגוי, עשוי להיגרם נזק בלתי הפיך לנבדק והדבר אף עשוי להעמידו בסיכון חיים. במצבים כאלה, יש לבדוק אם קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

הגשת תביעה

במידה ואדם ניזוק, עקב אבחון התקף לב שגוי, יוכל הוא להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין הנזק הנגרם לו. בכדי לבסס את טענותיו בתביעה, עליו לבדוק אם הרופא שביצע את האבחון התנהל בהתאם למצופה מהרופא הסביר. התנהלות בלתי סבירה של הרופא או של הצוות הרפואי, שביצע את האבחון עשויה להוות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

כיצד מתבטאת רשלנות רפואית באבחון של התקף לב?

בנוגע לאבחון של התקף לב, רשלנות רפואית עשויה להתבטא בכמה דרכים:

  • באי ביצוע של בדיקת אק"ג, במצב בו המטופל התלונן על כאב באזור בית החזה.
  • בהיעדר מתן טיפול מונע עבור מטופל השייך לקבוצת סיכון.
  • בהיעדר ביצוע צנתור שמטרתו לאבחן את שרירי הלב, בכדי לשלול קיומו של התקף לב.
  • בהיעדר הפניית מטופל, המתלונן על כאבים בחזהו, למיון.
  • מתן הפנייה מאוחרת לקבלת טיפול הולם, עבור חולה לב.

 

ככלל, במידה וקיימת הפרעה מסוימת באספקה של דם וחמצן ללב, הדבר עשוי להוביל לנזק חמור ואף בלתי הפיך. באופן דומה, גם העיתוי של מתן של טיפול מתאים עשוי לקבוע אם מצבו של הסובל מהתקף לב – ישתפר או יוחמר. במצבים בהם אין התייחסות לגורמי סיכון מסוימים, הקיימים אצל הנבדק ועקב זאת, הוא אינו נשלח לבדיקה לשלילת התקף לב, הדבר עשוי להיחשב כרשלנות. מטרת הטיפול בהתקף לב הינה להפחית את הנזק שעשוי להיגרם למטופל ולפיכך, קיימת חשיבות גדולה לעיתוי של מתן הטיפול.

 

רשלנות רפואית באבחון התקף לב – כיצד היא מוכחת בבית המשפט?

בית המשפט בודק את הרשלנות באבחון ובמתן טיפול מתאים, באמצעות מבחן הרופא הסביר. באמצעות מבחן זה, נבדק אם התנהלות הרופא נעשתה תוך סטייה מההתנהגות המקובלת. בדיקה זו מתבססת על שלושה דברים: 

  • ראשית, נבדק אם ישנה התנהלות מקובלת, שעפ"י נדרש הרופא לעבוד.
  • שנית, יש להראות כי הרופא התנהל לפי הדרך המקובלת.
  • שלישית, יש להראות כי התנהלותו של הרופא גרמה לנזק של המטופל ושאילולא הוא היה חורג מדרך ההתנהלות המקובלת, הנזק לא היה נגרם.

 

כנגד מי ניתן להגיש תביעה בגין אבחון התקף לב?

כשל באבחון התקף לב עשוי להתרחש בעקבות רשלנות של הרופא המטפל, אך יחד עם זאת, גם בעקבות רשלנות של איש מקצוע אחר, שהיה מעורב בתהליך האבחון ו/או מתן הטיפול לנבדק. התקף לב עשוי להיות מאובחן באופן שגוי ע"י אנשי מקצוע המעורבים בכך, כגון: קרדיולוג, רופא משפחה, אחות בחדר מיון, פרמדיק, חובש, רופא בחדר מיון ועוד.

 

ייצוג של עורך דין

ככלל, תביעה של רשלנות רפואית עשויה להיות מורכבת ולעיתים אף להימשך זמן לא מועט. ההמלצה היא להיעזר בייצוג של עורך דין בתחום רשלנות רפואית, שיוכל לייעץ לתובע בנוגע להליך התביעה ובנוגע לסיכוייה. למטרת הגשת התביעה, יש לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי ובכלל זה, גם תיעוד של הבדיקות ו/או הטיפולים שעבר המטופל, שיכולים להוות ראיה לרשלנות הרפואית.

 

הפיצוי הנדרש בתביעת רשלנות רפואית באבחון התקף לב

במצב של רשלנות רפואית באבחון התקף לב, המטופל עשוי להינזק בכמה אופנים, שבגינם הוא יכול להגיש את התביעה לקבלת פיצויים. נזקים אלה עשויים לכלול:

  • הוצאות על תרופות
  • הפסדי שכר עקב היעדרות מהעבודה
  • פיצוי בגין כאב וסבל
  • פיצויים בגין נזק שהוביל לנכות
  • הוצאות של קבורה (במצב בו המטופל נפטר, עקב הנזק)

 

לסיכום

ביצוע אבחון של התקף לב הינו בעל חשיבות גבוהה ולפיכך, הלשכות של רשלנות רפואית באבחון שגוי עשויות להוביל לנזק עבור המטופל ואף לסיכון חיים. במצבים בהם נגרם לאדם נזק כתוצאה נכשל באבחון התקף לב, יוכל הוא להגיש תביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית חולים
רשלנות רפואית באבחון התקף לב בבית חולים
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5