רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם עשויה לגרום לנזקים קשים ובלתי הפיכים, לרבות התפשטות הסרטן גם אל חלל הבטן ואובדן סיכויי הריפוי מהמחלה. אם קיבלת אבחנה מאוחרת ובשלב מתקדם, מאמר זה יסייע לך להבין האם ייתכן שחווית רשלנות רפואית ממנה את זכאית לתבוע.

 

על סרטן רירית הרחם – מאפיינים, תסמינים וגורמי סיכון

סרטן רירית הרחם מתפתח בחלק גדול מהמקרים ברקמת דופן הרירית – אותה שכבה תאית שמקיפה את הרחם ושמשתנה בעת הוסת. רוב מקרי סרטן זה הם מסוג אדוקרצינומה, שמצוי בתאי האפיתל בתוך הרירית.

הסיבה המדויקת להיווצרות סרטן רירית הרחם אינה ידועה, אך הרפואה האונקולוגית מניחה מספר גורמי סיכון פוטנציאליים: גיל, מצב הורמונלי, פעילות רחמית נמוכה (חוסר יילודה ואי פריון), חשיפה ממושכת לאסטרוגן כתוצאה מטיפול הורמונלי מסוים בגיל המעבר, רקע גנטי או הרגלי חיים לא בריאים בדגש על עודף משקל והיעדר פעילות גופנית.

סרטן רירית הרחם מכיל מספר תסמינים אפשריים, בראשם דימום חריג וכבד מהנרתיק במהלך הוסת או מחוצה לה. חלק מהנשים ילינו על כאבים באזור האגן, בחילות או ירידה בלתי מוסברת בתיאבון ובמשקל. בכל המקרים, יש לבצע בדיקת פאפ (PAP) ולאמת או לשלול את החשש. צריך להדגיש שלא כל דימום בלתי סביר בהכרח מצביע על סרטן ברחם ולכן הרופא המטפל נדרש להפנות לבדיקות המתאימות בהקדם ככל האפשר.

 

חשיבות האבחון המוקדם של סרטן רירית הרחם

בהינתן גורמי הסיכון והתסמינים הקיימים למחלה, ניתן לאתר אותה בשלב מוקדם ובכך להביא לריפוי והחלמה מלאים ממנה. בנסיבות אלה, כל שגיאה, טעות או כשל שמנעו את האבחון המוקדם בדגש על קבלת אבחנה ברורה ומדויקת, עלולים לפגוע משמעותית בסיכויי ההחלמה ולהביא להתקדמות סרטן הרירית באופן שמותיר נזקים כבדים.

אבחון מוקם פירושו אפשרויות טיפול מגוונות ואפקטיביות יותר, המסייעות להחלמה טובה. ולכן בכל מקרה של חשד לאבחון באיחור, יש לפנות לעורך דין המייצג נפגעי רשלנות רפואית ולברר האם המקרה המדובר הוא אכן אירוע רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם, ממנו ניתן לתבוע פיצויים.

 

בדיקות רפואיות לאיתור המחלה

מלבד בדיקת הפאפ אותה המטופלת נדרשת לעבור, יש לערוך לה תשאול רפואי מקיף לגבי גורמי הסיכון והרקע הרפואי הקיים וכן לערוך בדיקה גופנית וגניקולוגית. מלבד בדיקות אלה המבוצעות כמעט תמיד אצל רופא השנים, יהיה צורך להפנות את המטופלת לאולטרסאונד גניקולוגי.

אם תוצאות הבדיקות עד כה אינן מבשרות טובות, יש להפנות את המטופלת לביופסיה, במסגרתה נוטלים תאים מרירית הרחם ומעבירים אותם לאבחון פתולוגי במעבדה. דגימה זו ניטלת באמצעות היטרוסקופיה (סיב אופטי המוחדר ווגינלית אל חלל הרחם ודוגם את חלל הרחם) או פיפל (Pipelle – צינורית המוחדרת ווגינלית אל צוואר הרחם ושואבת חלק מהרירית).

אם התוצאות שהתקבלו אינן חד משמעיות בבדיקות אלה, לא יהיה מנוס מביצוע גרידה בהרדמה כללית, שבמסגרתה תוצא כמות נכבדת מהרירית ותבוצע לה בדיקה פתולוגית מתאימה.

 

חשיפת רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

כל אחד משלבי הטיפול – החל מהשתייכותה של המטופלת לקבוצת סיכון, דרך השמעת תלונות וכלה בהפניה לבדיקות המלאות, אמור להתבצע כהלכה בכדי לקבל את התמונה המלאה לגבי מצב המטופלת. יחד עם זאת, די בכשל, שגיאה או העדר פעולות סבירות בכל אחד מהשלבים על מנת להדליק נורה על רשלנות רפואית שהתרחשה. במקרה כזה, אם חלילה נגרם מכך נזק, קיימת האפשרות להגיש תביעה.

רופא הנשים שאליו פונה הנבדקת אמור להישאר ער לכל התסמינים, שינויים במצב הרפואי ולגורמי סיכון מתאימים, לנהל מעקב רפואי תקין ולהפנות את המטופלת לבדיקות הנדרשות. רופא שאיננו פועל בהתאם להנחיה זו, איננו מפנה לבדיקות המתאימות, לא משייך את הנבדקת לקבוצת הסיכון למחלה ואף מתעלם מתוצאות בדיקות שמאותתות על בעיה – יהיה חשוף לתביעת רשלנות רפואית בסכום כספי משמעותי.

יצוין כי גם כשל או התרשלות בביצוע הבדיקות עצמן עלול להיחשב כרשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם. אם הצוות המטפל לא תפעל כראוי את ציוד הבדיקה, ערך אותה שלא במהימנות או המקצועיות המתאימה או שפענח אותה באופן לקוי – חשוף אף הוא לתביעה דומה.

 

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית באבחון?

תביעות רשלנות רפואית באשר הן, דורשות עמידה בשלוש הוכחות מרכזיות:

  1. הוכחת הנזק שנגרם – כלומר המצב בפועל, היקפו, חומרתו ופגיעתו בתחומי החיים (רפואית, תפקודית, כלכלית, תעסוקתית וכיוצ"ב).
  2. הוכחת הרשלנות שהתקיימה – כלומר הפעולות החריגות, הבלתי סבירות והבלתי מקובלות אותן ביצע הרופא או הגורם המטפל.
  3. הוכחת קשר סיבתי – כלומר כיצד אותה רשלנות רפואית גרמה בפועל לנזקי התובעת. למשל, אי הפנייתה לבדיקות חרף תלונות על דימומים כבדים, שגרמה לפנייה לרופא אחר ומשם לאבחון באיחור של סרטן רירית הרחם בשלב מתקדם.

הוכחות אלה אינן כה פשוטות לאיסוף ולהצגה. עורך הדין המטפל יידרש להראות לא רק את המסמכים הרפואיים שמציגים את השתלשלות הטיפול אלא גם להגיש חוות דעת רפואית מגורם מקצועי מתאים, שיוכיח את טענות התביעה ואת ההוכחות הנדרשות מטעמה. המומחה הרפואי יתבקש לקבוע כי הרופא המטפל כשל במבחן הרופא הסביר – כלומר שלא פעל כפי שכל רופא סביר אחר היה פועל בהינתן אותו המקרה.

 

אם חווית רשלנות רפואית באבחון מחלת סרטן הרחם – אנחנו כאן עבורך

בין אם ברור לך כי הרופא שטיפל בך התרשל באבחון מוקדם ויעיל של מחלתך ובין אם את חושדת שניתן היה לאבחן את המחלה עוד הרבה קודם, משרד עורכי הדין אונגר שויגמן תמיד זמין עבורך להתייעצות ויעניק לך ייצוג מקצועי, איכותי ובלתי מתפשר, עד להשגת תוצאות מלאות ומשביעות רצון.

משרדנו מתמחה כבר שנים רבות בייצוג נפגעי רשלנות רפואית וצבר ניסיון עשיר בטיפול בתיקים המתמקדים ברשלנות סביב מחלת הסרטן ואבחון מוקדם של המחלה. פני אלינו לתיאום פגישת התייעצות להערכת המקרה שלך.

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם
רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

זהו סרטן יחסית שכיח בקרב נשים, שמקורו בתוך תאי האפיתל המצויים ברירית הרחם – אותה רירית שעוטפת את הרחם ומשתנה במהלך הוסת. 

חשיפת סרטן זה בשלבים מאוחרים פוגעת משמעותית באפשרויות הטיפול במחלה, בסיכויי ההחלמה ממנה וביכולת הריפוי. בכך עלולה המחלה להביא לטיפולים אגרסיביים וקשים בהרבה, לפגוע בפוריות ואף לקצר את תוחלת החיים. 

ככל שעורך הדין המטפל יטיב לתאר את הכשלים והמחדלים אותם ביצע הרופא ויוכיח כי הם-הם הסיבה לאיחור באבחון המחלה המדויק – כך ניתן יהיה לזכות בתיק ולהעמיד אותו על פיצויים גבוהים.

חשוב להביא את כל החומר הרפואי המלא, בדגש על סיכומי ביקור אצל הרופא המטפל, הפניה לבדיקות, מרשמים, תוצאות בדיקות, מועד קבלת האבחנה למחלה ואופן הטיפול הניתן לה, ניירת שמעידה על המצב הרפואי הנוכחי וכל מסמך רלוונטי נוסף. הניירת תאפשר לעורך הדין לקבוע האם מדובר ברשלנות ולהעריך את התנהלות התביעה ושיעור הפיצויים המתאים בעבורה. 

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5