רשלנות רפואית בניתוח ראש

ניתוחי ראש הם ניתוחים מאוד מורכבים אך ברור כי עריכתם נעשית בתור מוצא אחרון ומתי שהם באמת נדרשים. לצערנו, לא תמיד ניתוחי ראש מסתיימים כפי המצופה ולמטופלים יכול להיגרם נזק לא צפוי. במקרים בהם כן היה ניתן לצפות ולמנוע את הנזק, נדרש מהרופא המנתח לשים לב לכך ולעשות מה שדרוש. במידה והוא פספס, או לא נהג בזהירות מספקת כך שגרם לנזק, ניתן לתבוע אותו בגין רשלנות רפואית בניתוח ראש. 

 

רשלנות ורשלנות רפואית

על פי ההגדרה, רשלנות היא מקרה בו אדם אחד גורם נזק כך שבאותן נסיבות, האדם הסביר היה יכול למנוע. כלומר חוסר מודעות לפרטים ולתוצאות האפשריות היכולות להיווצר כתוצאה מההתנהגות שהוא נוקט. בהקשר רפואי, הכוונה למקרים בהם מבצע ההליך או האבחון סוטה מרמת הזהירות הנדרשת, הסבירה. תביעות בגין רשלנות רפואית יהיו חלק מדיני נזיקין לאור העובדה שנגרם נזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית שביצע הרופא.

ניתוח ראש

קשה לאגד את כל סוגי והליכי ניתוחי הראש לכדי הליך מרכזי אחד אך אין ספק שהמשותף ביניהם הוא שהניתוח מתבצע בראש. פתיחת הראש על ידי חתך באזור המיטבי על מנת להוציא גידול, לנקז דם או כל דבר אשר נדרש לצורך הצלת חייו או שיפורם של המטופל. בגלל הקרבה למוח, פגיעה וביצוע טעות במהלך ניתוח ראש יכולה להביא לכדי פגיעה משמעותית ובלתי הפיכה בתפקודו של המטופל ובהליכים מסוג זה, נדרשת זהירות ברמה גבוהה מאוד.

  • גידול – ניתוח ראש נפוץ בהקשר הוצאת גידול בראש, במהלך הניתוח לאחר החתך המטרה למצוא את הגידול ולהפריד אותו מהאזורים הבריאים בראש. לאחר הוצאתו כמובן גם לסגור את החתך.
  • ניקוז – ישנם מקרים בהם קיים דימום במוח אשר כמובן מסכן מאוד את המטופל, לאחר פתיחת הראש ינקז הצוות הרפואי את הדם ובתום ההליך יסגור את החתך דרכו נכנס.
  • אנאוריזמה – אנאוריזמה אולי מוכר לכם יותר בשם מפרצת אבי העורקים. טיפול בכלי דם אשר נוצא בו פגם המסכן את חיי המטופל, לאחר הטיפול בפגם נדרש לסגור את כלי הדם ולאחר מכן כמובן את חתך הכניסה.

 

רשלנות רפואית בניתוח ראש

לא קל לזהות רשלנות רפואית כאשר היא קורית, במיוחד לאור העובדה שאתם אינכם אנשי מקצוע כך שאתם לא מבינים בניתוחי ראש, סיבוכים והליכים רפואיים אפשריים בנושא. רשלנות רפואית בניתוח ראש יכולה לבוא לידי ביטוי בכל מיני אופנים ובכל מיני חלקים בניתוח. באופן כללי אפשר לקבוע כי ניתן יהיה לקבוע שהליך מסוים בוצע ברשלנות רפואית באם הצוות הרפואי גרם לנזק למטופל שהיה ניתן למנוע עם יותר זהירות ותשומת לב.

 

נזק מניתוח יכול להיות רשלנות

כאמור, אחד השלבים המורכבים בהליך תביעה בגין רשלנות רפואית הוא בכלל להבין שהייתה רשלנות רפואית ושאפשר לגשת לתביעה על מנת לקבל פיצויים בגינה. אפשר להתחיל מהמלצה ראשונית, באם נגרם לכם או לקרוב משפחה, איזה שהוא נזק מהניתוח, במיוחד כזה אשר לא דובר עליו לפני או בדרגת חומרה גבוהה, תוכלו לחשוד בקיומה של רשלנות רפואית ולנסות להתקדם משפטית בהקשרה.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

באם יש איזה שהוא חשד בדבר קיומה של רשלנות רפואית בניתוח הראש שבוצע, ניתן לתבוע לקבלת פיצויים בגינו. ניתן לסווג את השלבים בהליך באופן כללי כך שתבינו בגדול לאן אתם עתידים להיכנס ומה צפוי לכם. כמובן שכל הליך שונה מהשני גם לאור חומרת הרשלנות וקלות ההוכחה שלה, אך סביר כי כל השלבים הללו יופיעו גם בהליך שלכם, במידה ואכן תחליטו לתבוע וזאת אכן הייתה רשלנות רפואית.

  • ייעוץ מצוות רפואי – בגלל שמדובר ספציפית בסוג הרשלנות רשלנות רפואית, לא תוכלו בעצמכם להמליץ ולהוכיח כי הייתה רשלנות רפואית פשוט כי אין לכם את הידע המספק, לצורך כך, תצטרכו לקבל חוות דעת מקצועית מאיש צוות רפואי אשר יוכל להמליץ שאכן הייתה רשלנות ונגרם נזק שהיה ניתן למנוע.
  • שילוב עורך דין – השלב הבא אפשר להגיד שבלתי נמנע, אתם צועדים לקראת הליך משפטי ותצטרכו שיהיה עורך דין לצדכם. שילוב עורך דין בכל ההליך שבוצע החשוד ברשלנות יוריד מכם הרבה בירוקרטיה ויתן לכם להתרכז בהחלמה שלכם או של קרוב המשפחה. גם אם משום מה נראה לכם שעורך דין יהיה הוצאה מיותרת, מדובר בהבדל משמעותי בין שילובו כבר בתחילת הדרך לבין שילובו רק לצורך המשפט.
  • הגשת תביעה – באם אכן יסתמן כי הנזק שנגרם הוא אכן תוצר של רשלנות רפואית ותהיה לכם חוות דעת של צוות רפואי הממליצה על כך וגם עורך דין לצדכם המלווה את ההליך, השלב הבא יהיה להגיש תביעה ולדרוש לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם. כמובן שעל מנת לנצח בתביעה יידרש עורך הדין שלכם להוכיח שבאמת הייתה רשלנות רפואית ולא היה זה נזק שבהתאם לנסיבות לא היה ניתן למנוע.

 

רשלנות רפואית בשלב האבחון

רשלנות רפואית בשלב הניתוח עצמה די ברורה – היא תהיה במקרה בו לא ננקטה מספיק זהירות ונגרם נזק פיזי בזמן הניתוח. במקביל לכך, רשלנות רפואית יכולה להיות גם טרם הניתוח בשלב האבחון. במצב בו האבחון שגוי גם כן לאור חוסר תשומת לב או זהירות מספקת, יכול להיות כי הניתוח כולו מיותר או מבוצע בצורה שלא מותאמת למצבו הספציפי של המטופל ודווקא הטעות הזאת גורמת לנזק. רשלנות בשלב האבחון לעיתים קשה יותר לשים עליה את הלב אך היא בהחלט נפוצה ונחשבת רשלנות לכל דבר ועניין.

 

עורך דין רשלנות רפואית

סביר כי אתם חוששים ולא כל כך מבינים לעומק מה עליכם לעשות על מנת לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם, לצורך כך ממש כדאי שתדעו כי להליכים אלו ממש יש אנשי מקצוע אשר מתמחים בכך ומוסמכים להוביל תהליכים מסוג זה. עורך דין רשלנות רפואית מתמחה בכל הליכי התביעות מול צוותים רפואיים וידע להסביר לכם בדיוק מה לעשות ומה צפוי בתהליך. שימו לב לבחור איש מקצוע עם ניסיון וידע מקצועי כך שיוכל לספק לכם את כל מה שאתם צריכים.

 

תובעים את כל מי שאחראי

בניגוד לתפיסה הרווחת, לא תמיד הרשלנות הרפואית מבוצעת על ידי אדם אחד ולפעמים מדובר במשהו בסדר גודל משמעותי יותר. על כן, חשוב שתדעו כי התביעה עשויה להיות אל מול אדם פרטי אך גם ניתן לתבוע צוות רפואי רחב יותר או אפילו את כל בית החולים או המוסד בו בוצע ההליך. לעיתים אף מדובר בשרשרת של אירועים שהייתה בהם רשלנות עד שלבסוף בוצע הנזק המדובר.

 

כל נזק אגבי שנגרם במהלך ניתוח ראש, לפניו או אחריו, יכול להיות תוצר של רשלנות רפואית. באם אתם לא בטוחים שהמקרה שלכם הוא אחד מאלו, תוכלו להתייעץ כבר עכשיו עם איש מקצוע, עורך דין רשלנות רפואית. באם אכן יהיה חשד לרשלנות במהלך ההליך, חשוב לקבל חוות דעת מרופא אשר יבחן את כל ההליך שבוצע ואת הנזק ויקבע האם היה ניתן למנוע אותו והאם אכן יש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח ראש
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5