רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת

קרדיומיופתיה מורחבת מוגדרת כמחלת לב, אשר באה לידי ביטוי בהגדלתו של חדר הלב השמאלי והצטמצמות דפנותיו, עד כדי כך שהוא מפסיק לתפקד. מחלה זו עשויה להתרחש עקב דלקת בשריר הלב, שנעשתה כרונית.  לרוב, קרדיומיופתיה מורחבת עשויה להתרחש עקב מחלה ויראלית שפוגעת בשריר הלב, או בשל צריכת אלכוהול. 

 

תסמינים של המחלה

תסמיניה של מחלת  קרדיומיופתיה מורחבת לרוב יופיעו בגיל מאוחר, אך יחד עם זאת, אם מדובר בקרדיומיופתיה מורחבת שהינה גנטית, ייתכן כי תסמיניה יופיעו בגיל הילדות. יש לציין, כי ייתכן שסממני המחלה לא תמיד יופיעו אצל הסובלים ממנה.

התסמינים של המחלה כוללים:

  • בצקת ריאות
  • דופק מהיר
  • גודש בכבד
  • פקקת
  • תחושה של קור בגפיים

כיצד  ניתן לאבחן את המחלה?

על מנת לאבחן את מחלת הקרדיומיופתיה המורחבת, יש לבצע כמה בדיקות, כגון: MRI, אק"ג וכו'. בנוסף, הרופא המאבחן נדרש לבצע שלילת מחלות אופציונאליות אחרות, בכדי לאבחן את מחלת הקרדיומיופתיה המורחבת. על הרופא המטפל, לשלול מחלות אופציונאליות אחרות, כגון: מחלות לב, באמצעות כלי עזר שונים, כגון: ביופסיה ואקו לב.

 

חשיבות אבחון המחלה באופן מהיר

מחלת הקרדיומיופתיה המורחבת עשויה לגרום לאי זרימת דם ללב ולאי העברת חמצן לאיברים השונים והדבר יכול להוביל לחוסר תפקוד של הגוף. מסיבה זו, קיימת חשיבות גבוהה מאוד לאבחון בזמן של המחלה.

טיפול בקרדיומיופתיה המורחבת, מטרתו בעיקר לתמוך בחולה ולמנוע החמרה של מצבו הבריאותי ושל אי ספיקות הלב. בפרט,  כשמדובר בחולה בגיל מבוגר, להענקת טיפול מהיר ישנה חשיבות אפילו גבוהה יותר, שכן הוא עשוי להיות רגיש יותר  לתסמיני ולהיפגע מהם באופן מהיר יותר.

 

הסיבות להתפתחותה של מחלת קרדיומיופתיה מורחבת

ככלל, הסיבות להתפתחותה של מחלת קרדיומיופתיה מורחבת עשויות להיות בהרבה מצבים קשורות לגנטיקה, אך יחד עם זאת, ניתן למנות סיבות נוספות: 

  • בעקבות התפתחותה של דלקת
  • בעקבות שימוש בתרופות
  • בשל מצבים שונים בהם הגוף היה שרוי, כגון: לחץ, השמנת יתר ועוד
  • בשל מחלות אשר עשויות לפגוע במבניהם של שרירים בלב

 

האם ניתן להימנע משגיאות באבחון וטיפול במחלת קרדיומיופתיה מורחבת?

ניתן לשאול, האם טעויות באבחון המחלה קשורות למומחיותו של הרופא ולפיכך, ככל שהרופא מומחה ומקצועי יותר, כך ניתן יהיה להימנע מטעויות באבחון המחלה? אמנם ההמלצה היא לפנות לרופא מומחה בתחום מחלה זו, שידע לאבחן את סממניה באופן המקצועי ביותר, אך יש לקחת בחשבון כי רופא שעבר הכשרה והתמחות בנוגע למחלת הקרדיומיופתיה מורחבת, עלול להיקלע למצבים של רשלנות רפואית בנוגע לאבחון או לטיפול במחלה.

 

דרכי טיפול במחלה

לרוב, טיפול במחלת קרדיומיופתיה מורחבת מתאפשר בכמה דרכים:

  • באמצעות טיפול תרופתי שמאפשר שמירה על תפקוד הלב ובנוסף גם הקלה בתסמיני המחלה.
  • הכנסת המטופל למסגרת של שיקום הלב, המאפשרת עבורו להשתקם ולתפקד
  • השתלה של קוצב לב. לעיתים, ניתן לשפר את תפקוד הלב של המטופל באמצעות קוצבי לב מיוחדים .
  • ביצוע של ניתוחים יעודים, שמטרתם לשפר את תפוקתו של הלב.

 

האם ניתן לרפא את המחלה?

לרוב, מחלת קרדיומיופתיה מורחבת הינה פרוגרסיבית ועל אף שהיא ניתנת לטיפול, לא ניתן לרפא אותה. הטיפולים השונים המיועדים לטיפול במחלה הזו, מטרתם להאט את הפגיעה בלב ולהפחית את התסמינים השונים שמופיעים בעקבות המחלה. מכאן, שהטיפול במחלה נועד להפחית את הסיכונים שעשויים להיווצר כתוצאה ממנה ולאפשר למטופל לתפקד.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בנוגע למחלת קרדיומיופתיה מורחבת עשויה להתקיים בנסיבות שונות:

  • במהלך אבחון של המחלה
  • במהלך טיפול במחלה
  • במהלך ביצוע מעקב אחר החול

 

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית

באם קיים חשש לרשלנות רפואית שבוצעה במהלך אבחון של מחלת קרדיומיופתיה המורחבת, על האדם הנפגע מהרשלנות לפנות לעורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, בכדי לקבל ייעוץ בנוגע למצבו ולבדוק עמו אם קיימת עילה להגשת תביעה. לרוב, תביעות בגין רשלנות רפואית מסתיימות בתשלומי פיצויים לתובע, אך יחד עם זאת, יש לציין כי תביעות מסוג זה עשויות לארוך זמן ממושך, עד לסיומן ולקבלת הפיצויים.

רשלנות רפואית שנובעת מאי מתן תשומת לב לתלונות החולה ולתסמינים ממנו הוא סובל, מלקיחת אנמנזה באופן חלקי או מאי שליחת החולה לבדיקות הדרושות עבורו, עשויה להסב עבורו נזק עד לכדי פגיעה בחייו. מתפקידו של הרופא המטפל לשים לב לכל התסמינים שמהם סובל החולה ולעשות ככל יכולתו כדי לאבחן את המחלה. במידה והתרשל הרופא בביצוע בדיקות ואבחונים, הנדרשים ממנו, הוא עלול להסתכן בתביעת רשלנות שתתנהל כנגדו.

 

ביצוע אבחון ומעקב אחר חולה בקרדיומיופתיה מורחבת

הרופא המטפל, נדרש לבצע את האבחון והטיפול הדרושים עבור החולה, עפ"י שיקול דעתו המקצועי ובהתאם לנתונים האישיים ולמצב הפיזי של המטופל. ככלל, המטרה העיקרית בביצוע הטיפול והמעקב אחר חולה בקרדיומיופתיה מורחבת הינה למנוע הדרדרות של המחלה.

מתפקידו של הרופא המטפל, לבחור בטיפול הנכון ביותר עבור המטופל, שכן, במידה ותתקיים טעות מסוימת בשיקול דעתו, בנוגע לטיפול, הדבר עשוי יהיה להוביל לכשל ולפיכך, להחמרה במצבו של המטופל. מעבר לכך, הרופא המטפל מחויב גם לבצע מעקב אחר מצבו של הסובל מן המחלה ולהימנע מביצוע פעולה רשלנית כלשהי, בזמן המעקב.

 

תביעת רשלנות רפואית

במידה והרופא המטפל ו/או הצוות הרפואי ביצע פעולה מסוימת, שהייתה מלווה בכשל מסוים, הדבר עשוי לגרום להחמרה במצבו של החולה בקרדיומיופתיה מורחבת ואף לסכנת חיים. מצבים אלה עשויים לחשוף את הרופא המטפל בפני תביעת רשלנות רפואית כנגדו.

בתביעת רשלנות רפואית, בנוגע לקרדיומיופתיה מורחבת, על החולה לפנות לעורך דין רשלנות רפואית, שיוכל לנהל עבורו את התביעה ולהוכיח במהלכה כי רופא המטפל לא פעל באופן סביר ובהתאם למה שהיה מצופה ממנו. כמו כן, יהיה על התובע להוכיח קשר של סיבתיות בין הטיפול או האבחון שקיבל ובין הנזק שנגרם לו עקב זאת.

בכדי שניתן יהיה להציג ראיות בתביעה, על התובע למסור לעורך הדי המייצג אותן, את כל החומר הרפואי, לרבות מסמכים, תוצאות בדיקות, תיעוד של שיחות עם רופאים ועוד. באופן זה, יוכל עורך הדין לצרף את כל החומר הרפואי הרלוונטי לתביעה ולהיעזר בו להצגת ראיות בבית המשפט. מעבר לכך, יש לצרף גם חוות דעת של קרדיולוגים מומחים, שתוכל לשקף את הפעולה הכושלת שנעשתה ע"י הגורם הרפואי שטיפל בחולה ובכך, לחזק את טענותיו של התובע ולתמוך בהן.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בהקשר של מחלת קרדיומיופתיה מורחבת עשויה לגרום להחרפת מצבו הרפואי של החולה ואף להעמידו בסכנת חיים. מחלת קרדיומיופתיה מורחבת עשויה להיגרם עקב סיבות שונות ולפיכך, אבחונה יכול להיות מורכב וקשה. בכדי להימנע מכשלים באבחון המחלה ובמעקב אחריה, מחובתו של הרופא המטפל לפעול כמיטב יכולתו בכדי לאתר את מקור המחלה ואת התסמינים הנגרמים בעקבותיה. במצבים בהם קיים חשש כי נעשתה רשלנות רפואית, על החולה לפנות לעורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, בכדי לקבל ייעוץ בנוגע למצבו ובנוגע להליך תביעת רשלנות רפואית. ייתכנו מצבים בהם משפט שעוסק בסוגיה של רשלנות רפואית יהיה מורכב ואפילו ארוך ולפיכך, ייצוג של עורך דין בקיא בתחום הרשלנות במהלך התביעה הינו חשוב ומשמעותי והוא שיכול לקבוע את הצלחת התביעה.

רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת
רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5