תביעות ביטוח נכות מעבודה

על הכביש, בבית, ברחוב וגם בעבודה – תאונות עשויות להתרחש בהרבה מאוד מקומות שונים, באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אותנו עם פגיעות משמעותיות. פגיעות חמורות מסוימות עשויות להוביל לנכות שתפגע בכושר העבודה של הנפגע. תביעות ביטוח נכות מעבודה מאפשרות לנפגע לקבל פיצויים כספיים, שיסייעו לו להתמודד עם השלכות הנזק. הנה מה שצריך לדעת על התביעות הללו.

 

נכות מעבודה

תאונות ונזקים גופניים שמתרחשים במקום העבודה, עשויים לא רק להסב כאב ותחושת תסכול אצל הנפגע, אלא גם להוביל למצב בו הוא נותר עם נכות משמעותית כתוצאה מהפגיעה. נכות שנגרמה במקום העבודה יכולה לפגוע בעובד באופן משמעותי, שכן ברגע אחד הוא יכול להפוך מאדם בריא ומעובד כשיר, לאדם לא בריא שלא יכול לבצע את העבודה שלו בצורה פשוטה, ואולי אפילו לא לבצע אותה כלל. כאשר לאדם יש נכות קבועה כתוצאה מפגיעה שכזו, הוא יכול להגיש תביעות ביטוח נכות מעבודה לביטוח הלאומי, על מנת שהוא יוכל לקבל את הפיצויים הכספיים המגיעים לו.

 

הגשת תביעות ביטוח נכות מעבודה  

הגשת תביעה עקב נכות שנגרמה כתוצאה מפגיעה במקום העבודה, היא זכות של כל אזרח הזכאי לתשלומים מהביטוח הלאומי. בסופו של דבר, את הביטוח הלאומי מממן בעיקר הציבור, על מנת שברגע האמת ובשעת חירום, יוכל הביטוח הלאומי לסייע כלכלית לאזרחים שזקוקים לו. כדי להגיש תביעה לביטוח הלאומי, מומלץ להסתייע בעורך דין מומחה שיודע כיצד מתנהל התהליך. כדי לקבל פיצוי כספי, יש לבצע את הליך התביעה לפי השלבים הדרושים. הגשת התביעה היא חשובה, בעיקר מהסיבות הבאות:

1.      סיוע כספי משמעותי מהביטוח הלאומי להתמודדות עם הנזקים הכלכליים שנגרמו כתוצאה מהפגיעה

2.      מימוש הזכויות של הנפגע מול המדינה

3.      שיפור המצב הנפשי ומניעת תסכול ועוגמת נפש מיותרת

 

פנייה אל עורך דין

אם נפגעתם במקום העבודה שלכם ואתם רוצים להגיש תביעה במסגרת תביעות ביטוח נכות מעבודה, מומלץ לפנות תחילה לעורך דין שמתמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי. האזרח הממוצע לא בקיא מספיק בחוק ואינו מנוסה מספיק בהתנהלות יומיומית עם גופים בירוקרטיים. עורך הדין שיסייע לכם כן בקיא וכן מנוסה בדברים האלו, ולכן כדאי לקבל ממנו שירותים. בנוסף, הוא יוכל לסייע לכם בהגשת התביעה, וילווה אתכם מההתחלה ועד הסוף שלה. עורך הדין יעזור לכם במהלך תביעת נכות מעבודה בצורה הבאה:

1.      שמיעת המקרה שאירע לכם ומתן ייעוץ רלוונטי בנוגע לצעדים שניתן לנקוט בהם

2.      סיוע בתכנון התביעה ובאיסוף המסמכים הדרושים

  1. הכנה לוועדה הרפואית וליווי של הנפגע במהלך הוועדה הרפואית
  2. ערעור על החלטות הביטוח הלאומי במידת הצורך

 

קבלת דמי פגיעה

לפני שתובעים תביעות ביטוח נכות מעבודה, צריך קודם כל לתבוע דמי פגיעה. דמי פגיעה הם סיוע מצד הביטוח הלאומי למי שנפגע במקום עבודתו. הסיוע הזה ניתן עבור כל יום בו העובד נעדר ממקום עבודתו עקב הפגיעה. כדי שהמעסיק לא ייפגע ויצטרך לשלם לעובד שלא מגיע לעבודה, וכדי שהעובד לא ייפגע ולא יקבל משכורת בזמן שהוא מחלים, הביטוח הלאומי משלם לעובד הנפגע, עד לתקופה של שלושה חודשי היעדרות עקב הפגיעה המדוברת.

מדמי פגיעה לגמלת נכות מעבודה

לאחר שלושה חודשים, מפסיק הביטוח הלאומי לשלם לעובד שנפגע דמי פגיעה, גם אם העובד לא חזר עדיין אל מקום עבודתו. בשלב הזה נכנס עניין תביעת נכות מעבודה. עובד שאין צפי לחזרה שלו, ולא יכול להתפרנס עדיין עקב אותו נזק שאירע לו, יכול לתבוע מהביטוח הלאומי קצבת נכות מעבודה. יש להגיש לביטוח הלאומי את המסמכים הדרושים באמצעות סיוע מעורך הדין שלכם, על מנת שהתביעה תטופל בצורה מהירה ומדויקת.

 

הכנה לקראת הוועדה הרפואית

זמן מה לאחר הגשת התביעה, אמור לקבל התובע זימון אל הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. מדובר בוועדה שקובעת את מצבו הבריאותי של הנפגע, וזאת על ידי אבחון הליקויים מהם סובל הנפגע והערכת חומרת הליקויים באמצעות קביעת אחוזי נכות. עבור אחוזי נכות מסוימים שייקבעו, יקבל הנפגע פיצוי כספי מהביטוח הלאומי. עורך הדין שלכם יכין אתכם לוועדה הרפואית, באמצעות:

1.      הכרת התובע עם הרכב הוועדה הרפואית

2.      איסוף מסמכים רפואיים רלוונטיים יחד עם התובע

3.      הכנת התובע למה שיתרחש בוועדה הרפואית עצמה

בוועדה הרפואית

בוועדה הרפואית עצמה, יצטרך להתייצב הנפגע מול חברי הוועדה ולהשיב לשאלות שלהם, כמו גם לספר להם את המקרה שלו ואת מצבו הבריאותי. בשלב הזה ניתן לקבל ליווי מבן משפחה, אך יותר מומלץ להגיע מלווה בעורך דין.

גובה הקצבה

גובה הקצבה תלוי באופן ישיר בגובה אחוזי הנכות שקבעה הועדה הרפואית לנפגע. גובה הקצבה מתעדכן באופן שנתי, כך שהסכום שאדם מסוים קיבל בשנה מסוימת, יכול להשתנות בשנה שאחריה.

התביעה אושרה? אל תסכנו את אשר מגיע לכם

אם התביעה שלכם אושרה על ידי הביטוח הלאומי, בעקבות הכרה בנכות שלכם על ידי חברי הועדה הרפואית, אתם תהיו זכאים לקבלת פיצוי כספי מהביטוח הלאומי. שימו לב שבמקרים של תביעות ביטוח נכות מעבודה, הביטוח הלאומי יכול לשלול את הקצבה שלכם במידה ואתם מפרים הוראות רפואיות. שימו לב שאתם לא מסכנים את עצמכם ואת מה שמגיע לכם.

קבלת מענק

אחוזי הנכות שהועדה הרפואית תקבע לכם ישפיעו גם על האם תקבלו קצבה חודשית, או שמא תקבלו מענק כספי חד פעמי. אחוזי נכות נמוכים שייקבעו על ידי הועדה הרפואית יובילו למענק חד פעמי.

 

תביעות ביטוח נכות מעבודה – השפעה משמעותית על איכות חיי הנפגע

הביטוח הלאומי אמור לסייע לכם מבחינה כספית במצבי חירום. קצבה או מענק עקב נכות מעבודה, שיכולים להתקבל לאחר תביעות ביטוח נכות מעבודה, יכולים להשפיע בצורה משמעותית על איכות חיי הנפגע.
ליצירת קשר עם משרד עורכי דין מומחה אשר יתמוך בתביעתכם .

שאלות ותשובות:

ש: מה משפיע על גובה קצבת הנכות?

ת: גובה קצבת הנכות משתנה בין שנה לשנה באופן אוטומטי. נפגע תאונת עבודה שמגיש תביעת נכות מעבודה, יכול לקבל קצבה בגובה של 100%, אם אלו אחוזי הנכות שנפגעו לו. נפגע שנקבעו לו בין 9% נכות ל-19% נכות, יקבל מענק חד פעמי, כך שמה שמשפיע על גובה הקצבה הוא אחוז הנכות שנקבע לנפגע.

 

ש: מתי ניתן להגיש תביעות ביטוח נכות מעבודה?

ת: כל אזרח עובד שנפגע במקום העבודה שלו יכול להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת מענק או קצבת נכות מעבודה. ניתן לעשות זאת רק לאחר קבלת דמי הפגיעה, ורק אם הנפגע נשאר עם נכות לאחר מכן.

 

ש: מה צריך להכין לפני הגשת תביעות ביטוח נכות מעבודה?

ת: לפני שמגישים תביעת ביטוח נכות מעבודה לביטוח הלאומי, יש להכין את המסמכים הדרושים. מדובר על מסמכים רפואיים, שמצביעים על המצב הרפואי של התובע, ועל טופס התביעה שיש להגיש. ניתן לעשות זאת באמצעות עורך דין שמתמחה בתביעות ביטוח לאומי.

 

ש: מה תפקידה של הוועדה הרפואית במסגרת הליך התביעה?

ת: הוועדה הרפואית היא הגוף מטעם הביטוח הלאומי שאחראי על קביעת אחוזי הנכות של התובעים השונים. הוועדה אחראית בין היתר לבחון את המצב של הנפגע, לעיין במסמכים הרפואיים שלו ולשמוע את הטענות שלו, ובהתאם לכך לקבוע את אחוזי הנכות מהם הוא סובל.

תביעות ביטוח נכות מעבודה
תביעות ביטוח נכות מעבודה
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

חוק חוזה הביטוח
חוק חוזה הביטוח

על מערכת היחסים שבין מבוטחים לחברות הביטוח חלות הוראות חוק חוזה הביטוח משנת 1981. בחוק נקבעו חובותיהם של הצדדים לחוזה ביטוח. המגמה הכללית של החוק

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5