תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים

במשרד, באתר בנייה, במפעל וגם בשטח – תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל אחד ממקומות העבודה השונים. תאונת עבודה לא משפיעה על העובד הפצוע רק מבחינה בריאותית וגופנית. יש לה גם השפעות כלכליות שאי אפשר להתעלם מהן. במקרה שבו עובד נפגע במקום העבודה שלו בעיניו, הוא יכול להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים, לקבלת פיצויים כספיים משמעותיים.

פגיעה בעיניים במהלך העבודה

במהלך העבודה ניתן להיפגע ולהיפצע במקומות שונים בגוף. גם פגיעה בעיניים היא דבר אפשרי. עובדים שנפגעים בעיניים שלהם בצורה משמעותית מספיק, יכולים להיות זכאים להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים. החוק קובע שתאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה במקום העובדה, במהלך העבודה או בזמן העבודה, כך שגם פגיעה בעיניים יכולה לענות על ההגדרה הזאת.

סוגים שונים של פגיעות בעיניים

עובד שנפגע בעיניו במקום העבודה שלו, יכול להיפגע במספר דרכים. הפגיעה יכולה להיות קשורה לאופי של העבודה עצמה או של מקום העבודה עצמו. אם למשל במקום העבודה עובדים עם חומרים מסוכנים, וחומרים אלו באו במגע עם עיניו של העובד, הפציעה עשויה להיות חמורה. גם במקום עבודה משרדי אפשר להיפגע בעיניים, כתוצאה מתאונות שיכולות לקרות בכל מקום. כך או כך, כל עוד מדובר על תאונה במקום העבודה, הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים היא דבר אפשרי.

הגשת תביעות תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים לביטוח הלאומי

הגוף שמקבל תביעות תאונות עבודה הוא הביטוח הלאומי. עובד שנפגע בעיניו במקום העבודה שלו יכול וכדאי לו להגיש תביעת תאונת עבודה לביטוח הלאומי. המטרה של התביעות השונות שאפשר להגיש לביטוח הלאומי היא לדאוג לעובד הפצוע מבחינה כלכלית, שכן יש השלכות ברורות מבחינה כלכלית לתאונות עבודה. העובד עשוי להיעדר לפרק זמן מסוים ממקום עבודתו, או אפילו לעבור תפקיד ולצמצמם את היקף המשרה עקב נכות, ואלו יפגעו בו מבחינה כלכלית.

סדר הפעולות לנפגע תאונת עבודה

הדבר הראשון שמומלץ לפי שנפגע בעיניו במקום העבודה שלו, ורוצה להגיש תביעה לביטוח הלאומי, הוא לפנות אל עורך דין. עורך דין ביטוח לאומי הוא איש המקצוע בעל הידע המשפטי הטוב ביותר להתמודדות עם הסיטואציה הזו. בנוסף, הוא בעל הניסיון הרלוונטי, כך שהוא יכול לעזור בצורה פרקטית. סדר הפעולות לאחר מכן אמור להיראות בצורה הזאת:

  1.  קבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי לאחר הגשת תביעה

  2. קבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי למשך עד שלושה חודשים

  3. תביעת גמלת נכות מהביטוח הלאומי

  4. קבלת אחוזי נכות מהוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי

  5. קבלת גמלת נכות מהביטוח הלאומי או דחיה

  6. ערעור במידת הצורך על החלטת הוועדה הרפואית

מהם דמי פגיעה ולמה צריך לתבוע אותם?

השלב הראשון בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים הוא לתבוע מהביטוח הלאומי את דמי הפגיעה. דמי הפגיעה הם הפיצוי הכספי הראשוני שיכול לקבל עובד שנפצע בתאונת עבודה מהביטוח הלאומי. דמי הפגיעה עומדים על 75% מהמשכרות של העובד שנפצע, והם משולמים לתקופה של עד שלושה חודשים ובעבור כל יום ממנו נעדר העובד ממקום העבודה שלו. אלו הסיבות בגינן חשוב לתבוע דמי פגיעה:

  1. בשביל לקבל סיוע כספי לתקופת הזמן ממנה נעדר העובד שנפגע בעיניו

  2. על מנת שניתן יהיה להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה

  3. המשך צבירת זכויות סוציאליות ממקום העבודה

 

גמלת נכות מעבודה

עובדים שנפצעו בתאונת עבודה ורוצים לתבוע גמלת נכות מעבודה, יכולים לעשות זאת כאמור רק לאחר שהם תבעו דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. גמלת נכות מעבודה יכולה לבוא לידי ביטוי בצורה של קצבה חודשית, שמשולמות באופן קבוע לעובד הפצוע, או בדמות מענק חד פעמי. פגיעה בעיניים של העובד יכולה להיות חמורה במיוחד ולהוביל לנכות קבועה, בדמות עיוורון מלא או חלקי, כך שתביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים לקבלת גמלת נכות מעבודה נחשבת לשכיחה.

 

הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי בתאונות עבודה

קבלת קצבת נכות מעבודה או מענק חד פעמי, במסגרת גמלת נכות מעבודה, תלויים בהחלטה של הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. וועדה זו היא הגוף המקצועי שמוסמך לקבוע את אחוזי הנכות עבור הליקויים מהם סובל התובע. לפי אחוזי הנכות שתקבע הוועדה הרפואית, ייקבע, אם בכלל, גובה וסוג הגמלה. כך מתנהלת הבדיקה בוועדה הרפואית:

  1.  הצגה עצמית של התובע בפני הוועדה

  2. בדיקה רפואית של רופא הוועדה

  3. במידת הצורך יכולה להפנות הוועדה את התובע לבדיקות נוספות

 

 

בחירת עורך דין לתביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים

כאשר מגישים תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים, או עקב כל פגיעה אחרת במקום העבודה, כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין מיומן שיסייע לכם. בחירת עורך דין היא לא דבר פשוט, וניתן לבחור לפי העקרונות הבאים את עורך הדין שיעזור לכם:

  1.  בחירת עורך דין שמתמחה בתביעות ביטוח לאומי

  2. בחירת עורך דין לפי ההמלצות של לקוחות העבר שלו

  3. קיום שיחת ייעוץ עם עורך הדין והתרשמות ממנו לפני שכירת שירותיו

 

אחוזי הנכות והשפעתם על גובה הפיצוי

לאחוזי הנכות יש השפעה ישירה על גובה הפיצוי שיקבל העובד. בין 9% נכות לבין 19% נכות שיקבל העובד יזכו אותו במענק חד פעמי, כשיותר מכך יאפשר לו לקבל קצבה קבועה ופחות מכך לא יזכה אותו כלל בפיצוי כספי.

 

שימו לב למעסיק שלכם

פגיעה בעיניים יכולה לקרות באופן בלתי נמנע, אך במקרים רבים דווקא הקפדה על כללי הזהירות מצד המעסיק יכולה למנוע פציעות שכאלו. אם המעסיק שלכם התרשל, והתרשלות זו הובילה לתאונת העבודה, אתם עשויים להיות זכאים לתבוע אותו לקבלת פיצויים. צרו קשר עם משרד עו"ד אונגר שויגמן עוד היום לייעוץ

שאלות ותשובות

ש: מהי תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים?

ת: נפגעי תאונות עבודה זכאים להגיש תביעה לביטוח הלאומי. כחלק מהתביעה, בין אם הם נפגעו בעיניים שלהם כתוצאה מתאונת העבודה או בכל מקום אחר, הם זכאים לקבל דמי פגיעה עבור כל יום מהם הם נעדרים ממקום העבודה שלהם, כמו גם גמלת נכות מעבודה במידה והפגיעה גרמה להם לנכות.

 

ש: מהי גמלת נכות מעבודה לנפגעי תאונות עבודה?

ת: גמלת נכות מעבודה ניתנת למי שפיתח נכות עקב תאונת עבודה. גמלה זו יכולה לבוא לידי ביטוי בצורה של קצבה חודשית, שמקבל העובד באופן קבוע, או בצורה של מענק חד פעמי. הצורה בה תבוא לידי ביטוי הגמלה והגובה שלה תלויים אך ורק באחוזי הנכות שקובעת הוועדה הרפואית.

 

ש: כיצד ניתן לבחור עורך דין לתביעת תאונת עבודה?

ת: אין דרך אחת לבחירת עורך דין לתביעת תאונת עבודה, אך כדי להגדיל את הסיכויים לייצוג אפקטיבי והצלחת התביעה, מוטב לבחור עורך דין שמתמחה בין היתר בתביעות ביטוח לאומי, בעל המלצות ולאחר התרשמות ממנו בפגישת הייעוץ.

 

ש: מה החשיבות בתביעת דמי פגיעה כחלק מתביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים?

ת: על מנת שניתן יהיה לתבוע גמלת נכות מעבודה מהביטוח הלאומי, יש קודם כל לתבוע דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. כמו כן, דמי פגיעה מסייעים באופן מידי לעובד מבחינה כלכלית וכן שומרים על רצף הזכויות הסוציאליות שלו במקום העבודה.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים
תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בעיניים
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!