תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה  

במרכז, בצפון ובדרום – עבודות באתרי בניה מתבצעות בכל חלקי הארץ. העבודה באתר הבניין יכולה להתרחש על פיגום או בתוך המבנה עצמו, עם חומרי בניה קלים וחומרים יותר כבדים, אך כאשר תאונת עבודה מתרחשת באתר הבניה, העובד הנפגע עשוי להישאר עם נזק משמעותי. תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה היא אחד הפתרונות המשמעותיים של העובד הפצוע מבחינה כספית.

 

מהי תאונת עבודה?

לפני שנבין מה הכוונה בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה, חשוב להבין קודם כל מהי תאונת עבודה בישראל. בישראל, תאונת עבודה מוגדרת כפציעה של העובד במקום העבודה שלו ועקב העבודה שהוא ביצע. אם עובד נפצע במקום העבודה שלו, גם אם לא מדובר בפעולה שקשורה באופן ישיר לתפקיד אותו היה אמור העובד, הפציעה תוגדר כתאונת עבודה. עובד שנפצע בתאונה בדרך אל מקום העבודה שלו, או בדרך ממקום העבודה שלו אל הבית, נחשב גם כמי שנפצע בתאונת עבודה. ההגדרה של עובד שנפצע כפגוע תאונת עבודה היא קריטית והכרחית מבחינה משפטית עבור ההליכים השונים בהם יכול לנקוט העובד.

תאונת עבודה באתר בניה

תאונות עבודה מתרחשות בכל יום, ובכל מקום עבודה. עובדים עשויים להיפגע כתוצאה מהאופי של העבודה שלהם, אך חלק גדול מהעובדים נפצעים במקום העבודה שלהם ומגישים תביעה גם עקב פציעות אחרות. גם החלקה במשרד יכולה להיחשב לפציעה במקום העבודה. כאשר מדובר על אתרי בניה, רוב הפציעות מתקשרות לאופי של מקום העבודה. נפילות מגובה, נפילה של חלקי בניה כבדים על רגל העובד, פציעות כתוצאה משימוש בכלי עבודה, מעידות באתר הבניה ועוד – כל אלו מהווים אירועים שמסיבים פציעות משמעותיות לעובד באתר בניה. על פציעות כאלו ואחרות ניתן להגיש תביעת תאונה עקב פציעה באתר הבניה.

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה – מה זה אומר?

אם עובד נפצע בצורה משמעותית באתר בניה, הוא יכול להגיש תביעת תאונת עבודה עקב הפציעה באתר הבניה כאמור. תביעת תאונת עבודה נשמעת לעובד הפשוט כמו משהו כללי, ואכן כך הדבר. המחוקק לקח בחשבון את העובדה שתאונות עשויות להיגרם במקומות הבניה בכלל, ובאתרי הבניה בפרט. מתוך ההבנה הזאת, ומתוך הבנה שתאונת עבודה יכולה לפגוע בצורה אנושה ביכולת של העובד להתפרנס, החוק מאפשר לעובד שנפצע בתאונת עבודה להגיש שלושה סוגים של תביעות תאונת עבודה:

תביעת דמי פגיעה – לקבלת פיצוי עבור כל יום עבודה שמפספס העובד בעקבות הפציעה

תביעת נכות מעבודה – לקבלת פיצוי כספי עבור נכות קבועה או זמנית כתוצאה מהפציעה

תביעת המעסיק עקב רשלנות – לקבלת פיצוי כספי מהמעסיק במידה והעובד נפצע עקב רשלנותו

תביעת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי

פציעות מסוימות מותירות את הנפגע עם נכות קשה. תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה למי שנשאר עם נכות קשה, וגם למי שנפצע בצורה קלה יותר, תתחיל קודם כל עם תביעת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. מדובר על תשלום שמשולם עבור כל יום בגינו נעדר העובד ממקום העבודה שלו. את דמי הפגיעה מקבלים לתקופה של שלושה חודשים ואי אפשר לתבוע נכות מעבודה לפני שתובעים אותם.

תביעת נכות מעבודה

לאחר שמתחילים לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי, ניתן לתבוע גם קצבת נכות מעבודה. קצבה זו תינתן למי שנפצע באתר בניה בצורה משמעותית, עד כדי כך שהוא נשאר עם נכות מהפציעה שלו. תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה במסגרת נכות מעבודה, יכולה לזכות את העובד בקצבה קבועה או במענק חד פעמי. יש לתבוע תוך לא יותר מ-12 חודשים ממועד הפציעה ומיום הדיווח לביטוח הלאומי.

לתבוע את המעסיק – מתי זה אפשרי?

במקרים מסוימים, יוכלו חלק מהעובדים להגיש תביעת רשלנות נגד המעסיק שלהם. ניתן יהיה לעשות זאת במידה ויהיה חשד לרשלנות מצד המעסיק, שהובילה לתאונת העבודה. באתרי בניה החוק מחייב על נהלי בטיחות מסוימים. עובד שנפגע למשל עקב אי הקפדה על הנהלים הללו מצד המעסיק, יכול להיות זכאי בסבירות גבוהה לתבוע את המעסיק שלו על רשלנות, ולקבל פיצויים כספיים ממנו.

סיוע מעורך דין לאחר פציעה בתאונת עבודה

בין אם עובד שנפצע באתר בניה והחליט להגיש תביעת תאונת עבודה עקב הפציעה באתר הבניה, תובע דמי פגיעה, נכות מעבודה או את המעסיק שלו עקב רשלנות, מומלץ להסתייע בעורך דין לצורך ההליכים המשפטיים. לעורך הדין יש את הידע והניסיון המשפטי הרלוונטי, וכן את הזמן להקדיש לתביעה. עורך דין ביטוח לאומי יסייע לכם בתביעה בצורה הזאת:

1.      הגשת התביעה לביטוח הלאומי בשמכם

2.      איסוף כלל המסמכים הדרושים להצלחת התביעה

3.      הכנה לפני הוועדה הרפואית וליווי במהלך הוועדה עצמה

קביעת אחוזי נכות

מי שהגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה ורוצה לקבל קצבת נכות מעבודה, יצטרך להתייצב מול הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. מדובר בגוף שמוסמך לקבוע את אחוזי הנכות עבור הפציעות מהן סובל התובע שנפצע באתר הבניה. קביעת אחוזי הנכות היא חלק חשוב מאוד בתביעה, שכן לפי אחוזי הנכות שייקבעו לתובע על ידי הוועדה, יוחלט האם הוא יקבל קצבה, מענק חד פעמי ומה יהיה הגובה של כל אחד מהם.

מטרת התביעה

לכל אדם שנפצע בתאונת עבודה יש זכויות שמגיעות לו. כאשר עובד נפצע בתאונת עבודה באתר בניה, הוא עשוי לסבול מנזקים קשים במיוחד, הן מבחינה רפואית והן מבחינה כלכלית. להגשת תביעת תאונת עבודה יש כמה מטרות:

1.      מימוש הזכויות שמעניקה המדינה לעובדים

2.      קבלת פיצוי כספי בעבור הימים מהם נעדר העובד ממקום העבודה שלו

3.      קבלת פיצוי כספי משמעותי עבור נכות שנגרמת כתוצאה מהתאונה

שאלות ותשובות

ש: איזה תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה ניתן להגיש?

ת: עובד שנפצע באתר עבודה יכול להגיש כמה תביעות. אם הפציעה שלו לא חמורה מדי, אך כן גורמת לו להיעדר ממקום העבודה שלו, הוא יכול לתבוע דמי פגיעה. אם הפציעה כל כך חמורה עד כדי כך שהעובד סובל מנכות, הוא יכול לתבוע קצבת נכות מעבודה. במקרה של רשלנות ניתן לתבוע את המעסיק.

 

ש: מי קובע את אחוזי הנכות וכיצד?

ת: אחוזי הנכות עבור פציעה שנגרמת לכל עובד במקום העבודה שלו, נקבעים על ידי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. היא עושה זאת לפי המסמכים הרפואיים של התובע ולפי התרשמות חזותית ממצבו.

 

ש: איזה תאונה נחשבת לתאונת עבודה באתר בניה?

ת: אם עובד נפצע באתר הבניה, הוא יחשב לנפגע תאונת עבודה. גם אם הפציעה אירעה כתוצאה מנפילה בזמן הליכה, אך היא התרחשה באתר הבניה ובזמן העבודה, הדבר ייחשב לתאונת עבודה. גם תאונת דרכים בדרך אל אתר הבניה או בדרך הביתה חזרה מהאתר, תחשב לתאונת עבודה.

 

ש: כיצד עורך דין מסייע בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה?

ת: עורך דין הוא איש המקצוע שמסייע למגישי התביעות נגד הביטוח הלאומי. הוא עושה זאת במספר דרכים: איסוף המסמכים הדרושים להגשת התביעה, הגשת התביעה בשמו של התובע לביטוח הלאומי וכן הכוונה וליווי בוועדה הרפואית.

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה
תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!