תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בכתף

כולנו מבלים לא מעט שעות בעבודה, לעיתים אף יותר מהזמן בו אנחנו נמצאים בבית. מטבע הדברים, גם הסיכונים להתרחשות תאונות ופציעות שונות במהלך העבודה, עולים בהתאם. במידה ונגרמה לנו תאונת עבודה עקב פציעה בכתף, הרי שניתן להגיש תביעה לפיצויים בהתאם. הנה לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא

 

מהי תאונת עבודה?

העבודה תופסת מקום נכבד בשגרת חיינו, כאשר כולנו נמצאים בה לא מעט שעות, לעיתים אף יותר מהזמן בו אנחנו נמצאים בבית. בהתאם לכך, הסיכונים להתרחשות של תאונות ופציעות שונות במקום העבודה עולים בהתאם, כאשר מקובל לחשוב כי תאונות ופציעות כאלו מתרחשות רק בסביבות עבודה מסוכנות, דוגמת מפעלים ואתרי בנייה, אך בפועל, יכולות להתרחש גם במקומות עבודה משרדיים.

תאונות עבודה יכולות להתרחש במגוון סיטואציות, החל מנפילה והחלקה על גבי רצפה רטובה, דרך תאונת דרכים ועד תאונות הקשורות באופן ספציפי למהות העבודה, כמו נפילה מגובה. על פי חוק, תאונת עבודה תיחשב ככזו כל עוד היא התרחשה במסגרת העבודה (לרבות בדרך אליה או חזרה ממנה) וכתוצאה ממנה.

 

תאונת עבודה עקב פציעה בכתף

כאמור, תאונות עבודה יכולות להתרחש במגוון מקרים ולגרום לפציעות שונות, כאשר אחת הפציעות השכיחות היא תאונת עבודה עקב פציעה בכתף. ככלל, לפגיעה בכתפיים עלולות להיות השלכות רפואיות מהותיות ולגרום לבעיות מורכבות, במסגרתן ניתן לקבל אחוזי נכות רפואית ולהגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בכתף בהתאם.

בין פציעות הכתף השכיחות ביותר נמצאות:

קרע בגיד הכתף

קרע חלקי או מלא של גיד הכתף הוא אחד מפציעות הכתף השכיחות ביותר, פציעות הנגרמות כתוצאה מפגיעה טראומטית או פגיעה ממושכת. השכיחות של פציעה זו עולה בהתאמה ככל שהגיל עולה ובין תסמיניה העיקריים נמצאים: כאבים ו/או חולשה בזמן הרמה / הורדה של היד, קושי בביצוע תנועה מלאה ו – 'קליקים' בכתף.

דלקת במפרק הכתף

עומס יתר, תנועות חוזרות לאורך זמן של הכף ולחץ מתמשך באזור, הם בין הגורמים המובילים לגרימת דלקת במפרק הכתף ולכאבים חדים הנובעים ממנה.

שחיקת מפרק הכתף

מפרק הכתף הוא החלק המאפשר את תנועת הכתף וכאשר רקמת הסחוס במפרק נשחקת, לרוב כתוצאה מבלאי הדרגתי, הרי שהדבר כרוך בכאבים חדים, צמצום טווח התנועה, תחושת נוקשות ועוד.

שבר בכתף

שבר בכתף נגרם לרוב כתוצאה מפגיעות חמורות כמו נפילה במהירות או תאונת דרכים, כאשר במרבית המקרים, הטיפול הנדרש כרוך בניתוח ותהליך שיקום מתמשך.

 

מהי תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בכתף?

תאונת עבודה שהובילה לפציעה בכתף, היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי וככל והיא נגרמה לכם במהלך העבודה וכתוצאה ממנה, הרי שהיא תחשב כתאונת עבודה, בגינה ניתן יהיה להגיש תביעה ולדרוש פיצויים בהתאם. תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בכתף ניתן להגיש כנגד:

המוסד לביטוח לאומי

התשלום החודשי שכולנו משלמים לביטוח לאומי, נועד להבטיח לנו בין השאר פיצויים במקרה של תאונת עבודה הפוגעת בכושר ההשתכרות שלנו, כך שביטוח לאומי הוא אחד הגופים המרכזיים אותו מקובל לתבוע במקרים כאלו.

חברות הביטוח

במידה ורכשתם פוליסות ביטוח פרטיות, המעניקות כיסויים משלימים ונרחבים יותר ממה שמציע הביטוח הלאומי, הרי שתוכלו להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בכתף בהתאם לתנאי הפוליסה והגדרת המקרה הביטוחי.

 

מה גובה הפיצויים בגין תאונת עבודה עקב פציעה בכתף?

גובה הפיצויים שתוכלו לקבל במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בכתף, נקבע בעיקר לפי שני פרמטרים עיקריים: שיעור אחוזי הנכות שנקבעו לכם עקב הפציעה ולאחר ביקור אצל הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי; וגובה השכר של העובד ערב קרות האירוע.

את הפיצויים המגיעים לנפגעי תאונת עבודה עקב פציעה בכתף ניתן לחלק לשתי קטגוריות עיקריות:

פיצויים חד פעמיים

אחוזי נכות בשיעור של 10% – 19% מזכים במענק חד פעמי, המחושב לפי 75% מהשכר הממוצע של העובד בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה, כפול אחוזי הנכות, כפול 43 קצבאות.

קצבת נכות חודשית

אחוזי נכות בשיעור העולה על 20% מזכים בקצבת נכות חודשית, המחושבת לפי 75% מהשכר הממוצע של העובד בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה, כפול אחוזי הנכות.

 

כיצד נקבעים אחוזי הנכות הרפואית?

אחוזי הנכות הרפואית בגין תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בכתף, נקבעים על ידי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, אליה תקבלו זימון לאחר הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בכתף. הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי מורכבת ממזכיר הוועדה ורופא מומחה בתחום הנדון, כאשר קביעת אחוזי הנכות על ידי הרופא תעשה לאחר עיון במסמכים הרפואיים של הנפגע, מידת ההשפעה על שגרת חייו וביצוע פעולות שגרתיות ולעיתים, גם לאחר בדיקות נוספות של הרופא.

 

כיצד ניתן להתכונן בצורה אופטימלית לוועדה הרפואית?

כפי שניתן להבין, לוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי קיים תפקיד מכריע בגובה הפיצויים שנוכל לקבל בעקבות תאונת עבודה עקב פציעה בכתף ולפיכך, חשוב להיערך אליה בהתאם. הדרך המומלצת והיעילה ביותר להיערך לביקור אצלך הוועדה הרפואית היא להיעזר בגורם מקצועי בתחום – עו"ד תאונות עבודה.

עו"ד תאונות עבודה יוכל לסייע לכם לרכז את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, להפנות אתכם לקבלת חוות דעת רפואית מטעם מומחה בתחום, שיחזק את טענותיכם ובאופן כללי, יכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב הגשת התביעה, דרך הוועדה הרפואית ועד למימוש מלוא הזכויות הרפואיות המגיעות לכם.

 

האם ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית?

במידה והחלטת הוועדה הרפואית אינה עולה בקנה אחד עם המציאות בפועל, ניתן יהיה לערער על ההחלטה באמצעות הוועדה הרפואית לערערים וזאת תוך 30 ימים מיום החלטת הוועדה הרפואית. את הערעור יש לבסס על פרוטוקול הוועדה ולצרף נימוקים מפורטים. בשלב הבא יוזמן הנפגע אל הוועדה הרפואית לערערים לצורך בדיקות נוספות ובסיומן, תתקבל החלטת הוועדה שתקבע האם לשנות את החלטת הוועדה הרפואית הראשונה או להותירה על כנה. ליצירת קשר עם משרד עורכי דין אונגר שויגמן לייעוץ עם עו"ד מומחה .

פציעות ותאונות יכולות להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו וכשהן מתרחשות במסגרת העבודה, לרבות בדרך אליה או ממנה, הרי שהן נחשבות תאונת עבודה, בגינה ניתן יהיה להגיש תביעה ולדרוש פיצויים בהתאם.

את תביעת תאונת העבודה עקב פציעה בכתף מגישים בדרך כלל כנגד המוסד לביטוח לאומי, כאשר במקרים בהם קיימת לכם פוליסת ביטוח פרטית (שרכשתם באופן פרטי או דרך מקום העבודה), הרי שניתן יהיה להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח, במסגרת תנאי הפוליסה והגדרת מקרה הביטוח.

גובה הפיצויים שניתן לקבל במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בכתף תלוי בכמה פרמטרים עיקריים, כמו אחוזי הנכות שקבעה הוועדה הרפואית לנפגע וממוצע השכר של העובד בשלושת החודשים שקדמו לתאונה. את סך הפיצויים ניתן לקבל כמענק חד פעמי או קצבת נכות חודשית, בהתאם לשיעור אחוזי הנכות שנקבעו.

בכדי לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לנו במקרה של תאונת עבודה עקב פציעה בכתף, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד תאונת עבודה מקצועי ומומחה בתחום, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב הגשת התביעה, דרך הוועדה הרפואית ועד למימוש מלוא הזכויות הרפואיות המגיעות לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!