תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה

בענפי התעשייה והלוגיסטיקה, למלגזה קיים תפקיד מהותי בשינוע והרמה של מטענים כבדים. לא אחת, מתרחשות תאונות כאלו ואחרות עם המלגזה, הן למפעיל עצמו והן לסובבים. תאונות כאלו מוגדרות לרוב כתאונות עבודה, בגינן ניתן למצות את הזכויות המגיעות לכם באמצעות תביעת תאונת עבודה עקב פציעת מלגזה

 

מלגזה – היכרות מקדימה

בין הכלים השימושיים והנפוצים ביותר בענפי התעשייה, המסחר והלוגיסטיקה, נמצאת המלגזה, המשמשת לשינוע והרמה של מטענים כבדים במיוחד, בקלות ובמהירות. המלגזה היא כלי מנועי בעל זרועות פלדה, אותה ניתן למצוא בגדלים וכושר הרמה שונה, כשהיא מתאימה בעיקר לשימוש במקומות סגורים.

על פי חוק, המלגזה נחשבת ככלי רכב לכל דבר ועניין ובהתאם לכך, היא חייבת להיות בעלת מספר רישוי ותעודת ביטוח חובה כמו כל כלי רכב מנועי אחר. יחד עם זאת, ישנן סוגי מלגזות אשר מופעלות בצורה חיצונית, ללא ישיבה בתוך המלגזה, כך שמלגזות מסוג זה לא יהיו חייבות בביטוח חובה.

 

אילו נזקים עלולים להיגרם בעת השימוש במלגזה?

בדומה לכל כלי רכב אחר, גם בעת השימוש במלגזה עלולות להתרחש תאונות שונות, כאשר מקרים של התהפכות המלגזה או פגיעה בצד שלישי הם בין המקרים השכיחים ביותר. תאונות מלגזה עלולות להסתיים במגוון נזקי גוף שונים, דוגמת פגיעות ראש וצוואר, פגיעות גב, פגיעות גפיים ועוד.

תאונות המלגזה נגרמות לרוב בשל שימוש לא נכון במלגזה, הנובעות מהפעלה על ידי גורם שלא עבר הכשרה מתאימה, נהיגה לא זהירה, שימוש במלגזה ללא אמצעי המיגון המתאימים אי הקפדה על הוראות התפעול ועוד.

 

האם תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה נחשבת כתאונת דרכים?

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה נחשבת לרוב כתאונת עבודה הנחשבת גם כתאונת דרכים. על מנת שתביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה תחשב כתאונת דרכים, צריך להתקיים שימוש בכוח מכני של המלגזה. כלומר, הפגיעה מהמלגזה נעשתה תוך כדי נסיעה של המלגזה.

כאשר תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה נחשבת גם כתאונת דרכים, ניתן יהיה להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה ולתבוע פיצויים משני גורמים:

ביטוח לאומי

היות וכולנו משלמים דמי ביטוח לאומי מידי חודש, הרי שהגוף הראשון והעיקרי כנגדו ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה  הוא ביטוח לאומי. במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה כנגד ביטוח לאומי, יקבל העובד שנפגע זימון להתייצב בפני הוועדה הרפואית, אשר תקבע את דרגת אחוזי הנכות, אשר ישפיעו על גובה הפיצויים שיוכל לקבל.

חברת הביטוח

כאמור, מלגזות בעלות כח מנועי, נחשבות ככלי רכב על פי חוק ונדרשות להיות מבוטחות בביטוח חובה. ביטוח חובה נועד לכסות נזקי גוף שהתרחשו למפעיל המלגזה או לצדדים אחרים ובהתאם לכך, ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה גם כנגד חברת הביטוח שביטחה את המלגזה בביטוח חובה.

 

באילו מקרים תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה לא תחשב כתאונת דרכים?

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה לא תחשב כתאונת דרכים במקרים בהם תאונת המלגזה לא נעשתה עקב שימוש בכוח מכני של המלגזה. בכדי לבסס את עילת התביעה ולקבל פיצויים בהתאם, חלה על העובד החובה להוכיח את הדברים הבאים:

מהות הנזק

אחד הגורמים הבסיסיים שנדרש להוכיח בתביעת נזיקין הוא מהות הנזק שנגרם לעובד שנפגע וכיצד הוא משפיע על שגרת חייו של הנפגע. ככל והנזק חמור יותר ומשפיעים בצורה נרחבת על שגרת חייו של הנפגע, ניתן יהיה לקבל פיצויים נרחבים יותר.

רשלנות המעביד

בכדי להטיל את האחריות על המעביד, נדרש להוכיח כי הוא התרשל או לא קיים חובה חוקית, באופן שתרם להתרחשות תאונת המלגזה.

הקשר הסיבתי בין הנזק לרשלנות

בסופו של דבר, נדרש להוכיח את הקשר הסיבתי בין שני הגורמים, כלומר, שרשלנות המעביד אכן תרמה להתרחשות תאונת המלגזה ולנזקים שנגרמו לעובד.

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה שאינה תאונת דרכים, נחשבת לתהליך משפטי מורכב ומאתגר ובכדי לבסס את עילת התביעה על פי החוק והפסיקה ולמצות את כלל האפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום תאונות עבודה.

 

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה – מה ההבדל בין תאונת עבודה רגילה לתאונת דרכים?

ראינו אם כן, כי תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה יכולה להיחשב כתאונת עבודה רגילה וכן כתאונת דרכים. אך מלבד ההבדל המילולי בין שני המושגים, כדאי וחשוב לדעת כי קיים גם הבדל מהותי מבחינה משפטית בין שני המקרים הללו, הבדל הנעוץ בעיקר בתהליך ההוכחה וביסוס עילת התביעה.

כך, בעוד שבתאונת עבודה רגילה חלה חובת ההוכחה על העובד, הרי שבתאונת עבודה ממלגזה שנחשבת כתאונת דרכים, לא חלה על העובד שנפגע חובת ההוכחה. הבדל מהותי זה נובע מהמאפיין הייחודי של תביעות תאונות דרכים, בהן קובע חוק הפיצויים לנפגעי דרכים כי הנפגע זכאי לפיצוי כספי ללא חובת הוכחה וללא קשר למידת אחריותו או אשמתו.

 

כיצד עורך דין תאונות עבודה יוכל לסייע לנו בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה?

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה, בין אם נחשבת כתאונת עבודה רגילה ובין אם נחשבת כתאונת דרכים, היא תהליך משפטי מורכב ומאתגר, המתנהל מול גופים גדולים, שאינם ממהרים לשלם את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

בעזרת עורך דין מומחה בתחום תאונות עבודה, תוכלו לקבל שירות ליווי משפטי מקצועי, החל מהדרכה ראשונית לגבי הצעדים המומלצים שיעזרו לכם לבסס את עילת התביעה, דרך הענקת הכלים המתאימים לייצוג מיטבי בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי ועד מציאת הדרכים המתאימות ביותר לביסוס עילת התביעה וקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם. צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין אונגר שויגמן לייעוץ משפטי.

המלגזה היא כלי רכב מנועי המשמש בעיקר לשינוע והרמה של מטענים כבדים, כאשר שימוש לא נכון במלגזה, הן כתוצאה ממפעיל לא מיומן והן כתוצאה מנהיגה לא זהירה, עלול לגרום לנזקי גוף שונים, דוגמת פגיעות ראש וצוואר, פגיעות גב, פגיעות גפיים ועוד.

היות והמלגזה נחשבת ככלי רכב מנועי, הרי שהיא נחשבת ככלי רכב לכל דבר ועניין ובמידה והפגיעה מהמלגזה נעשתה כתוצאה מכוח מכני, הרי שהתאונה תחשב הן כתאונת עבודה והן כתאונת דרכים. כאשר ההבדל המהותי בין השניים נובע בעיקר מהליך ההוכחה, נחשב למורכב ומאתגר יותר במקרים בהם תאונת העבודה אינה נחשבת כתאונת דרכים.

במידה ותאונת העבודה עקב פציעה ממלגזה נחשבת כתאונת דרכים, תהליך ההוכחה נחשב לפשוט יותר, שכן על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הנפגע יוכל לקבל פיצויים ללא חובת הוכחה וללא קשר למידת אחריותו או אשמתו. במקרים של תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה שלא נחשבת תאונת דרכים, נדרש להוכיח את מהות הנזק, יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי שביניהם.

עורך דין מומחה בתחום תאונות עבודה, יעניק לכם שירות ליווי משפטי מקצועי לאורך כל התהליך, כך שתוכלו לבסס את עילת התביעה בצורה ברורה ומהימנה ולקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם מביטוח לאומי ו/או חברת הביטוח.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!